Klacht: Bestolen door een onveilige qr-code Van de ING

op 05 augustus 2020 over ING in de categorie Banken

Op 27 februari is mijn 16 jarige zoon bestolen door een onveilige qr-code
Van de ING voor €1503.
Hier is aangifte voor gedaan bij de politie en een bezwaar schrift ingediend bij de ING na een telefonisch gesprek met hun te hebben gevoerd.
De ING kon dat geld niet meer terug halen van de rekening van de gene die mijn zoon hebben bestolen omdat dat nummer van die rekening afgesloten is onder een valse naam en adres wat ook niet door de ING voordat ze die rekening geopend hadden gecontroleerd is.
Als ze dat wel gedaan hadden was mijn zoon nooit bestolen geweest en ook als ze die qr-codes meer beveiligd hadden want nu ineens hebben ze die qr-codes weg gehaald omdat ze weten dat het onveilig is.
Mijn eerste bezwaarschrift werd afgewezen maar niet binnen de 6 weken wat wel had gehoord maar nadat ik zelf weer contact via de mail genomen had met hun waarom ik nog geen antwoord op mijn bezwaarschrift heb gehad Kreeg ik uiteindelijk dan een bericht terug met een afwijzing hier van in omdat hun mijn zoon daar zelf aansprakelijk voorstellen.
Maar daar zijn wij het niet mee eens want het is tenslotte met een qr-code van de ING afgeschreven van mijn zoon zijn rekening en ook nog door iemand die onder valse gegevens zomaar een rekening kon openen bij de ING zonder dat zij dat gecontroleerd hebben of dat wel de juiste gegevens zijn en de juiste persoon.
Nadat mijn eerste bezwaar was afgewezen heb ik via klachtenkompas mijn verhaal gedaan en werd ik toen gebeld door een medewerkster van de ING met het advies om alle conferentie op te sturen naar de directie van de ING en dat die dan wel hier een oplossing voor zouden vinden.
Ik heb dit ook allemaal gedaan zeker 10 velletjes uitgeprint van het mailcontact wat ik met de ING heb gehad.
Maar ook deze keer waren de 6 weken verstreken waar in hun antwoord hadden moeten geven op mijn bezwaar en heb ik zelf weer contact moeten nemen met die ING via de mail wanneer ik nu antwoord krijg op mijn tweede bezwaarschrift.
Ook mijn tweede bezwaarschrift werd weer afgewezen dus ik weer opnieuw op klachtenkompas weer mijn verhaal gedaan.
Daar kreeg ik weer opnieuw een advies om weer een bezwaar in te dienen maar dit keer met het voorstel om de kosten te delen omdat de ING mijn 16-jarige zoon aansprakelijk steld en wij hun dus om dan te schikken.
Inmiddels zijn deze 6 weken ook alweer verstreken en heb ik daar ook geen antwoord op gehad.
Ik heb toen weer opnieuw via klachtenkompas mijn verhaal gedaan maar kreeg niet eens de kans meer om te reageren omdat de ING die gewoon maar afgesloten heeft.
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met een jurist van klacht.nl en daar heel mijn verhaal aan verteld en die hebben ook gezegd dat Behalve wij de ING aansprakelijk kunnen stellen voor de geleden schade wij in ieder geval ook een schadeclaim kunnen indienen voor de emotionele schade die Mijn zoon heeft opgelopen doordat ik nu al drie keer een bezwaar heb ingediend en alle drie de keren die ING niet binnen die 6 weken een antwoord heeft terug gegeven Dus zijn ze in gebreke geweest.
Ik ga het nu nog een keer via deze weg proberen met de ING maar wijzen ze het weer af dan ga ik via klacht.nl alles opstarten.
Mijn zoon heeft drie maanden keihard gewerkt voor die €1500 om te beginnen met zijn rijbewijs en nu kan hij dat niet omdat zijn geld weg is.

Wanneer de ING eindelijk toe geeft dat hun ook fout zijn en niet de schuld op een 16-jarige kind schuiven en er zelf onderuit proberen te komen.
Ik heb nu al drie keer een bezwaar ingediend en zelfs op advies van klachtenkompas een medewerker van de ING daar heb ik helemaal niet eens antwoord op terug gehad.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik net zo lang door blijft gaan toen dat mijn zoon zijn geld terug Heeft en via klachtenkompas is dat niet gelukt En nu doe ik het via klacht.nl heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met een jurist van klacht.nl en die heeft gezegd dat ik alle informatie en alles wat ik heb door moet sturen en dan gaat hij het bekijken maar ik wil het eerst nog proberen om er zo uit te komen.
Lukt dat niet dan ga ik juridische stappen ondernemen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 06 augustus 2020 om 10:32 geantwoord

Beste bientje71,

We hebben eerder telefonisch contact gehad over de situatie waarin je zoon is terechtgekomen. We hebben destijds besproken via welke procedure jullie deze klacht kunnen indienen. Ik begrijp dat je dit inmiddels meerdere malen hebt gedaan en niet tevreden bent met de uitslag hiervan.

Ben je het oneens met de uitslag en de procedure van jouw ingediende directieklacht dan is de vervolgstap om contact op te nemen met het Kifid. Je kunt deze bereiken via www.kifid.nl

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Heeft op 06 augustus 2020 om 15:33 geantwoord

En weer probeert ING het naar een ander door te schuiven terwijl ze zelf er ook schuld aan hebben zij zijn degene die die schade horen te betalen en ik heb zelfs al een aanbod gedaan om ieder de helft te betalen.
Maar daar heb ik niet eens een reactie op gehad dus Nee ik blijf toch strijden wat ik ook moet doen totdat ING zelf dit probleem oplost en niet door doet naar andere.
Ik heb gehoord dat er binnenkort een televisieprogramma komt waar mensen die gedupeerd zijn hun verhaal kunnen doen en daar zal ik zeker mijn eigen voor opgeven.
Dus ING het kan misschien even een poosje wat rustiger worden maar ik blijf door strijden jullie hebben niet gewonnen.
En ik zou ook weer verder kijken wat ik nog meer kan doen om mijn verhaal over mijn zoon te publiceren.
Heb het gisteren ook openbaar op Facebook gezet en heb al diverse pb berichten gehad van mensen die advies geven en hun mening geven over jullie ING.

Alle klachten die gemeld zijn door bientje71