Klacht: Bestelnummer 1605250418138188

op 26 juni 2016 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Goedemiddag,

Ik heb 2 jurken voor 246,25 besteld in maat 42. Voor deze jurken heb ik zelf invoerrechten van 95,00 moeten betelen.
Ik had al mijn twijfel bij de bestelling binnen 5 dagen willen annuleren, maar kreeg toen zelf een terugkoppeling dat kosten loos annuleren niet meer kan. Zij brengen 50% kosten in rekening. dat betekend dat je maar de helft van je betaling terug krijgt.
Dus niet gedaan. Bestelling binnen gekregen, bleek echter te klein.
Ik wil terugsturen, want we hebben het hier niet over een bedrag van 25,00 euro maar in totaal 340,00 incl invoerrechten.

Nu krijg ik dus te horen dat ik deze jurken niet terug kan sturen omdat deze opmaat gemaakt zijn en zij deze niet meer kunnen verkopen.
Dit is onzin. Het is geen afwijkende maat en dient gewoon terug te worden genomen.
Ze geven tot 3 keer toe een standaard reactie:

Dank u voor uw informatie, helaas Producten met op bestelling gemaakt gemarkeerd, accepteren wij geen geruild of geretourneerd.

Wettelijk heeft een klant die een product koopt in je webshop het recht om binnen 7 dagen, na ontvangst van het product, het product retour te sturen. Zonder dat hier een reden voor is.

Ik wil graag binnen 24 uur RMA codes ontvangen zodat ik jurken terug kan sturen en mijn geld terug ontvangen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 26 juni 2016 om 22:34 geantwoord

Wij kunnen deze klacht helaas niet oplossen:
Goedemiddag,

U heeft een op bestelling gemaakt product gekocht. Voor dit type producten accepteren wij geen gratis retourneringen. Op bestelling gemaakte producten worden gecreëerd aan de hand van de wensen en maten van iedere klant, dus het product kan na een retournering niet opnieuw worden verkocht. Op onze website verschijnt de verwerkingstijd op de productpagina, direct onder de knop 'In Winkelwagentje'.

Wij hebben slechts een beperkt aantal maatopties en kleurcombinaties op voorraad (zie onze Confectiekleding tabel). Voor alle andere maten en kleuropties, inclusief alle door klanten gespecificeerde maten, is extra verwerkingstijd nodig.

Via de volgende link kunt u ons retourbeleid raadplegen:

Wij danken u voor uw begrip.

Елена
lightinthebox.com Klantenservice