Klacht: bestelling niet zichtbaar in account

op 28 november 2016 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 16/11 deed ik een bestelling met expresslevering bij miniintheboxmet betaling van kredietkaart. Ik wilde nadien de bestelling van mijn zoon annuleren maar deze bestelling was nergens terug te vinden op mijn account. Vandaar ik dacht dat de bestelling eigenlijk niet geregistreerd werd en dus ook niet betaald ging zijn. Bijna een week later kreeg ik een email dat mijn pakketje verzonden was en telefoon van de koerier dat er douanekosten aangerekend werden en er meer dan het dubbele betaald moest worden aan tax. Het pakketje was Normaal kan je op je account de aankoop toch annuleren? Er is nog steeds geen spoor van een bestelling op mijn account!

Ik wil de verzending retourneren en niet afgehouden wordt van mijn visa. Vijftig euroTaxen betalen op een bestelling van zo'n 24 euro (zonder verzending) is veel hoor. Verder wens ik geheel af te zien van de aankoop!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

Bericht van Light in the box

7 dagen geleden - Geachte lezer, Miniintthebox berekent geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van. Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen. U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice. Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons. Hieronder nog even een link met de gebruiksaanwijzing hoe men contact opneemt met de klantenservice: http://www.miniinthebox.com/nl/knowledge-base/c1258/a2787.html Mvrgr. De klantenservice

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 28 november 2016 om 00:00 geantwoord

Geachte mevrouw Verhaege,

Deze bestelling is geplaats bij Miniinthebox.com. Daarom ziet u uw bestelling ook niet omdat u zich op de verkeerde website heeft ingelogd.

HK UPS heeft ons geïnformeerd dat uw bestelling niet kon worden afgeleverd omdat de ontvanger niet aanwezig was. Trackingnummer zending: 1Z31Y1Y90494567424

Gebruik deze link om uw zending te volgen.

Belgium: 32-2-2750666

Wij verzoeken u vriendelijk om contact op te nemen met de plaatselijke vestiging van HK UPS om een nieuwe afleverafspraak te maken. Begrijp dat als u de zending niet uiterlijk claimt op 2016-12-03, dat deze zal worden vernietigd en dat wij geen terugbetaling aan u kunnen doen.

Verder hebben we begrepen dat op deze zending 25.29EUR is berekend aan belastingen. Begrijp dat de ontvanger van een zending verantwoordelijk is voor eventuele invoerrechten.

Houd er rekening mee dat we 100% van de belastingkosten zullen vergoeden aan klanten die hebben betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting.

Helaas kunnen wij u echter geen belastingkosten vergoeden, aangezien u tijdens het plaatsen van de bestelling niet hebt betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting. Wij danken u vriendelijk voor uw begrip in deze kwestie.

Als u zeker weet dat u deze bestelling niet meer wilt ontvangen, kunt u de zending het beste weigeren zodra deze wordt aangeboden. Wij vragen uw begrip voor het feit dat er administratiekosten in rekening worden gebracht vanwege deze weigering. Voor op maat gemaakte bestellingen of aangepaste artikelen kunnen we slechts 50% van de productprijs terugbetalen. Voor overige artikelen moeten we u dubbele verzendkosten in rekening brengen. Daarnaast kunnen we de terugbetaling pas verwerken nadat we het geweigerde pakket hebben ontvangen van de vervoerder.

Vanwege dit beleid raden we u ten zeerste aan om de bestelling te houden door de belastingkosten zo spoedig mogelijk te betalen aan HK UPS. Ook raden wij u aan om bij uw volgende bestelling de dekking tegen invoerrechten & belasting aan te schaffen, om het verlies te beperken.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog meer vragen hebt. Wij danken u voor uw begrip.

Klantenservice
www.miniinthebox.com

Alle klachten die gemeld zijn door stehae