Klacht: Bestelling bij iBood geeft valse belofte en verspilde tijd

op 24 januari 2017 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 14 januari 3 artikelen besteld bij iBood. Op het moment van bestelling, paar minuten nadat de nieuwe sale startte, waren de producten nog voldoende op voorraad. 2 producten hadden nog maar 1 op voorraad en na mijn bestelling waren deze ook uitverkocht. De verwachte verzenddatum was 19 januari voor alle 3 de artikelen. Tot zover werkt het system van iBood.

Op 20 januari had ik contact opgenomen met iBood, aangezien mijn bestelling noch geleverd, noch een statusupdate heeft gehad. Jammer dat je als klant niet op de hoogte gehouden wordt. Ik kreeg later de dag reactie van de helpdesk dat er een vertraging was in de levering door de leverancier. De nieuwe verzenddatum zou 24 januari worden.

Vandaag kreeg ik tot mijn verbazing een mail met het bericht dat de leverancier door een tekort niet kon uitleveren. Ook hadden ze “ geprobeerd een soortgelijk model opnieuw in te kopen maar dit is niet gelukt”. We hebben het over een fabrikant met tassen als core-business en iBood kan geen soortgelijk model inkopen.

Bij de andere 2 artikelen die ik heb besteld, moest ik vandaag opnieuw navragen wat de status is. Hiervan krijg ik de reactie dat de verzenddatum onbekend is. Het gaat hier om een bestelling van 3 artikelen van dezelfde fabrikant.

Ik vind het bizar dat iBood producten aanbiedt, die ze uiteindelijk niet kunnen leveren. Het enige dat iBood levert, is een teleurstelling nadat je zelf achter je statusupdate moet aangaan.

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag van iBood de artikelen geleverd krijgen. Artikel 1 die ik heb besteld is in een andere kleur nog steeds verkrijgbaar bij de fabrikant. Ook zijn er 2 soortgelijke modellen nog op voorraad. Deze heb ik voor hun gemak toegevoegd hieronder.

Andere kleur:
https://www.dbramante1928.com/en/products/101000000/rosenborg---14

Soortgelijk:
https://www.dbramante1928.com/en/products/101000000/kronborg---14
https://www.dbramante1928.com/en/products/101000000/helsingborg---14

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ibood

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

Bericht van Ibood

6 maanden geleden - Beste K. Au, Bedankt voor je uitgebreide review en bijbehorende beschrijving. Vervelend dat er geen vertragingsbericht is gekomen. We hebben aan de betreffende afdeling doorgegeven dat dit voor deze deal niet goed gegaan is. Wanneer een deal bij ons online gaat, hebben we dit met de leverancier afgesproken, maar nog niet besteld. Dit bestellen wordt pas gedaan nadat de deal afgerond is. We bestellen dan het exacte aantal bestelde producten. Hierdoor bestellen we nooit te veel, wat een van de redenen is dat we de prijzen kunnen bieden die we bieden. Het nadeel is echter dat het aantal beschikbare producten bij de leverancier lager uitvalt dan ons werd verteld bij het afspreken van de aanbieding. We werken intern hard aan het inzichtelijk te krijgen waar dit soort situaties allemaal voorkomen, zodat we in samenwerking met de leveranciers in kwestie betere afspraken kunnen maken. Hiermee hopen we situaties als die jij laatst mee hebt gemaakt in de toekomst te voorkomen. Wat betreft de twee tassen in de bestelling die nog open staan, deze zijn in ons distributiecentrum aangekomen. De zending zal vandaag of morgen verzonden worden. De terugbetaling van de geannuleerde tas zal in 5 tot 10 werkdagen teruggestort worden. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Chris90

6 maanden geleden - Hoe jullie het aan de achterkant regelen met jullie leverancier is geheel jullie werkwijze en daar wil en kan een klant geen invloed op uitoefenen. Als er tussen jullie en de leverancier een afspraak is gemaakt, en de leverancier kan vervolgens de afspraak niet nakomen, waardoor iBood zijn afspraak richting mij niet kan nakomen, is iets dat iBood met zijn leverancier moet gaan uitvechten. De klant gaat alleen een koopovereenkomst met iBood aan en verwacht dat de bestelling ook geleverd wordt. Het product was op jullie website op het moment van bestelling nog beschikbaar. Dat iBood de bestelde tas niet kan leveren, moeten jullie op een andere manier gaan oplossen voor de klant. In eerdere emailcorrespondentie is door een collega van u aangegeven dat ze “ geprobeerd een soortgelijk model opnieuw in te kopen maar dit is niet gelukt”. Ik vraag mij af in hoeverre dit niet mogelijk is, aangezien via de site van de leverancier een soortgelijk model gewoon te bestellen is. In uw reactie hierboven is niet ingegaan op de oplossing die ik vraag en dat is het leveren van een soortgelijk model. Het punt dat ik hier probeer te maken, is dat iBood zijn afspraken met de klant niet nakomt en dit denkt 'op te lossen' door het het aankoopbedrag terug te storten. Een simpel voorbeeld, stel dat je betaling hebt gedaan om een muziekband te laten spelen. Je bent blij dat de afspraak rond is en hebt er hoge verwachtingen van. Op het moment van het leveren van de dienst geven ze aan dat de overeenkomst niet doorgaat en dat het geld teruggestort wordt, wat voor reactie zou dit opwekken bij de klant? Het is de verwachting die niet is nagekomen, een teleurstelling die niet goedgemaakt kan worden door simpel het aankoopbedrag terug te storten. Ik hoop dat iBood met een andere oplossing komt om dit probleem, die door jullie eigen afspraken is veroorzaakt, op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht Chris90

1 maand geleden - Tot op heden geen reactie gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris90