Klacht: beslaglegging gehele inkomsten

op 01 september 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

door omstandigheden ben ik zonder werk komen te zitten,waardoor ik achterstanden heb opgelopen dit had ik uitgelegd bij caiw,dit kon niemand wat schelen ondanks ik al ruim 10jaar klant was,ik mag nog blij zijn met een dak boven mijn hoofd,toch word er beslag gelegd een regeling was volgens caiw niet mogelijk,er is niet eens rekening gehouden met een beslagvrijevoet waardoor er beslag is gelegd op mijn gehele maand inkomsten en hierdoor weer grote problemen zal gaan krijgen van de huur,gas en licht,water,de bank en zelfs niets is om mijn 3 kinderen te eten te geven een hele maand,dit krijg ik als dank dat ik 10 jaar klant ben geweest en wel altijd netjes betaald heb en helaas een financiele tegenslag had,het zijn gewoon harteloze geldwolven!!!!

als er rekening word gehouden in de kosten die ik zou moeten behouden voor levensonderhoud de zogenoemde beslagvrijevoet,en niet klakkeloos mijn hele uitkering word gejat zonder enig bericht met alle gevolgen vandien of een haalbare regeling die ik wel na kan komen,het is namelijk niet allemaal zo zwart wit. zo niet heb ik volgens de nationale ombudsman en het juridisch loket recht op een advocaat om dit aan te pakken en zal ik dat zeker doen!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 01 september 2016 om 17:49 geantwoord

Heeft op 08 september 2016 om 12:36 geantwoord

heel makkelijk om te zeggen dat er niet geholpen kan worden,ookal was het uit handen gegeven aan de deurwaarder,caiway is en blijft de client/opdrachtgever van deze deurwaarder. om het beslag van de bank op te heffen zoals de deurwaarder zegt wachten zij op caiway die hun de opdracht moet geven. en aangezien ik nog even verder ben gaan zoeken,is er al in 2014 ook al beslag gelegd op mijn bank voor een bedrag van € 387,10 !!! daarom dacht ik dat daarmee toen de openstaande vordering volledig betaald was,ik heb daarna 2 jaar lang niks meer van gehoord,en vervolgens werd er op 26-08-2016 beslag gelegd weer op mijn bank rekening voor een bedrag van € 1302,90. en de hoofdsom was oorspronkelijk € 388,66 bij de deurwaarder werd dit € 753,76!! 753,76 - 387,10 = 366,66 en na 2 jaar stilte( ik meen na 2 jaar een zaak verjaard) beweerd deurwaarder dat dit nu ineens weer is opgelopen naar € 1302,90 ??!!!!!! hoe kan je iemand leeg trekken,verder de schulden in helpen en het vertrouwen verder beschamen,nou zo dus!
kortom jullie hadden in 2014 al jullie openstaande kosten en daarom mag ik het bekijken en maar alle onnodige energie steken in deze zaak met het juridische loket. bespaar mij het telefonisch contact als jullie toch de intensie niet hebben om dit werkelijk op te lossen!

Bericht van Caiway

6 maanden geleden - Geachte mevrouw De Nijs, Ik begrijp uit uw verhaal dat de deurwaarder een reactie van ons verwacht, als een dergelijke wijziging in het dossier zou moeten plaatsvinden. Dit is echter niet het geval, zij geven dergelijke situaties aan ons door. Dit ligt echt bij de deurwaarder en zoals voorheen ook al aangegeven, kunnen wij hier verder niets in betekenen. Ik heb u nog tweemaal geprobeerd te bereiken, echter is dit niet gelukt, dus bij deze het antwoord op de vraag die ik had uitgezet voor u. Wij hebben geen afspraken met Van Der Velde, Van Hal & Peers wat betreft betalingsregelingen. Dit betekent dat zij u een betalingsregeling hadden mogen aanbieden en dat wij daar niet op tegen zijn. Verder hebben wij hier geen invloed meer op, behalve wanneer Van Der Velde, Van Hal & Peers een vraag bij ons indient aangaande een dossier. Ik besef zeer zeker dat dit de situatie niet makkelijker voor u maakt, maar het is wel zoals de procedure verloopt. Het advies om contact op te nemen met het Juridisch Loket staat nog steeds, zeker als Van Der Velde, Van Hal & Peers niet mee willen werken. Ik hoop alsnog op een spoedige en goede oplossing en wil u toch excuses aanbieden voor de situatie. Vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door farisiafelina