Klacht: beschikking maximale eigen periode bijdrage Wmo 2016

op 21 juni 2016 over CAK in de categorie

op 30 maart bericht van gemeente Sint-Michielsgestel dat de aangevraagde hulp bij het huishouden euro.22.-per uur zou gaan kosten.
Na de ontvangst op 17 juni 2016 van de beschikking van het CAK van de eigen periodebijdrage bleek dat deze bijdrage op eens verhoogd was naar euro.335. per periode vanaf periode 3.!!! Dat is 42.euro per uur.
Bij aanvang van de hulp ( eerste keer op 8 april) werd uit gegaan van 22 euro per uur, hetgeen ook al veel is. 42 euro per uur is onbetaalbaar. Ik verzoek hierbij deze enorme prijsverhoging uit coulance te willen herzien en aan te willen passen naar het overeengekomen bedrag van 22 euro.

aan passing bedrag vanaf de overeengekomen datum.30 maart 2016

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 21 juni 2016 om 14:22 geantwoord

Wij hebben deze klant een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben wij uitgelegd dat wij een aan de hand van zijn inkomen de maximale periodebijdrage berekenen. Deze maken wij bekend in de beschikking. Wij factureren per periode van 4 weken nooit meer dan deze maximale periodebijdrage. Minder kan wel. Als de zorgkosten lager zijn dan de maximale periodebijdrage, dan sturen wij een rekening met deze kosten. Zijn de kosten hoger dan de maximale periodebijdrage? Dan sturen wij een factuur met de maximale periodebijdrage. De kosten voor de zorg worden vastgesteld door de gemeente of de zorgaanbieder. Deze klacht is hiermee opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door sambas