Klacht: Beroep op Nederlandse en Europese garantie genegeerd

op 11 januari 2014 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte klantenservice LITB,
Begin maart 2013 heb ik twee Triton – Android 4.1 dual core cpu smartphone 4.6inch bij u aangekocht. Begin november heb ik u gemeld, dat één van de telefoons via geen van beide slots meer sim-netwerkverbinding meer krijgt. De simkaart is ter controle in een andere telefoon geplaatst, waaruit blijkt dat deze correct werkt; het probleem ligt dus aan de smartphone.
In zeer late respons hierop heeft u aangegeven een een garantieperiode van 30 dagen toe te passen. Echter is deze termijn afwijkend van de wettelijke termijn, waarop ik mij dan ook beroep. Nadat ik dit bij u kenbaar heb gemaakt, heeft u uw standpunt nogmaals bevestigd en de correspondentie hierover in december gesloten. Hierop heb ik mijn standpunt nogmaals via een nieuwe vraag aan u kenbaar gemaakt, namelijk dat ik mij beroep op de Europese wetgeving m.b.t. garantie op elektronica. Tot op heden heb ik geen respons hierop mogen ontvangen.

Gewenste Oplossing:

Gezien de langslepende kwestie ben ik genoodzaakt geweest een vervangend toestel aan te schaffen. Ik zie dan ook geen andere optie dan dat u overgaat tot retournering van de aanschafkosten en importkosten van het toestel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Light in the box

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Light in the box nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 16 mei 2014 om 03:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Klant,

We vinden het erg vervelend om te horen hoe uw bestelling bij LightInTheBox is verlopen. Onze welgemeende excuses voor het probleem en veroorzaakte ongemak.

Wij hebben uw bestelling gecontroleerd en gezien dat het probleem reeds enige maanden oud is. Onze welgemeende excuses voor het niet eerder behandelen van dit vraagstuk op Klacht.nl. Mochten we u alsnog ergens mee kunnen helpen, dan doen wij dat uiteraard direct en met plezier. In het geval dat u nog overige vragen, problemen of klachten hebt, vragen wij u vriendelijk om een nieuw ticket in te dienen bij 'Mijn Bestellingen' op onze site.

Wij willen u graag mededelen dat onze klantendienst altijd bereikbaar is en binnen 24 uur de vragen van onze klanten beantwoord. U kunt hiervoor de onderstaande link gebruiken.

http://www.lightinthebox.com/nl/r/contact-us.html
http://www.miniinthebox.com/nl/r/contact-us.html

Hieronder hoe u een ticket kunt indienen en lezen:

http://www.lightinthebox.com/nl/knowledge-base/c1182/a2852.html

Met vriendelijke groet,
Marianne

LightInTheBox

Alle klachten die gemeld zijn door GBesselsen