Klacht: Beroep op garantie wordt zowel per email (4x) als per telefoon (3x) genegeerd

Yvonne Aalbregt op 30 augustus 2021 over Lidshop.nl in de categorie Deal-Sites

Op 13-07-2020 heb ik een balkonscherm Viento bij Lidl gekocht. Na een kort gebruik in de zomer vorig jaar, heb ik het balkonscherm de gehele winter binnen volledig droog opgeslagen. In het voorjaar van 2021 het balkonscherm weer geïnstalleerd. Echter al snel bleek er een defect an de slinger om de parasol mee open te draaien (draaide dol). Ongeveer een jaar plus een week na aankoop heb ik het defect ca. 20-07-2021 gemeld bij Lidl en een beroep gedaan op garantie: reparatie c.q. vervanging.

Daarna nog een 4x een email gestuurd en 3x opgebeld (met steeds een andere behandelaar!!). Iedere keer hetzelfde resultaat:
– We nemen de melding in behandeling en streven ernaar om je uiterlijk binnen 4 werkdagen van een inhoudelijke reactie te voorzien.
– Doordat het momenteel drukker is dan normaal, kan het iets langer duren.
– We komen er zo snel mogelijk op terug.
– Wij verzoeken u dringend het artikel niet open te schroeven. Hierdoor zal uw garantie vervallen.
– Het spijt ons te horen over het vervelende voorval met uw Schneider Dubbel parasol.
– Wij hebben uw melding doorgestuurd naar onze servicepartner (fa. Schneider) en zij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ondanks alle email en telefoontjes volgt er geen enkele reactie van Lidl en/of hun servicepartner Schneider.
Uiteindelijk op 18-08-2021 nog maar eens een (laatste) email gestuurd en aangegeven dat ik bij de Lidl niet tegen één muur maar tegen meerdere muren. Men doet gewoon helemaal niets. Echt beschamend!
Nogmaals aangegeven dat ik het balkonscherm bij Lidl heb gekocht en de Lidl derhalve ook verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het geleverde product. Maar daar kwam uiteraard evenmin een reactie op.

Ruim een maand na de melding aan Lidl, verschillende emails en telefoontjes ben ik nog helemaal niets wijzer. Lidl zwijgt in alle toonaarden!

Tot slot heb ik Lidl vriendelijk doch dringend verzocht alsnu de slinger van het balkonscherm te (laten) repareren of vervangen. Vanzelfsprekend ook nu geen reactie.

Zo spoedig mogelijk reparatie of vervanging van het balkonscherm op basis van garantie.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lidshop.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lidshop.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yvonne Aalbregt