Klacht: Berekening correctiemechanisme op het standaard jaarverbruik (SJV) op gas

op 17 juli 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Na vele e-mail verzoeken aan bovengenoemde netbeheerder inzake berekening transportkosten over het SJV gas heeft betrokkene op 23 september 2015 12:22 PM uitgebreide informatie ontvangen over de factoren die van toepassing zijn op het correctiemechanisme die het werkelijke jaarver- bruik kunnen beïnvloeden.Dit SJV wordt berekend door de netbeheerder en het bedrag wordt doorgegeven aan de energieleverancier en verdisconteerd op de jaarnota. Stedin netbeheer heeft op diverse aangetekende brieven niet gereageerd het correctiemechanisme boven tafel te brengen zodat ook be-
trokkene het SJV op zijn jaarverbruik kan berekenen.Verhullen duidt op kapi-
taalbescherming.

Zodra ik inzage heb in de berekening van dit mechanisme dat door Stedin Netbeheer wordt gehanteerd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Framramy1

10 maanden geleden - Gelieve alle gegevens van deze klacht ook te sturen aan mijn e-mail adres: fr.janssen.carrierpgn@home.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 25 juli 2016 om 09:07 geantwoord

Geachte heer, mevrouw.

Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor onze late reactie, helaas hadden wij uw bericht niet gezien.

Bedankt voor uw bericht over de berekening van het SJV. U heeft hier eerder contact over gehad met onze klantenservice en zij hebben u per e-mail beantwoord. Hierbij is u de volledige uitleg gegeven die wij u kunnen bieden. Helaas kunnen wij u geen verdere informatie geven. Tijdens vervolgcorrespondentie bent u dan ook verwezen naar uw energieleverancier daar zij u verder kunnen helpen met uw vragen.

Wij zullen toekomstige berichtgeving ter kennisgeving aannemen.

Met vriendelijke groeten,

Nicole