Klacht: Bereikbaarheid en service CAIWAY

CHM Hermans op 18 juni 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Per 11 mei 2020 konden we dan eindelijk over de glasvezel van Glasvezel Buitenaf hier in het buitengebied van het Noord Limburgse Maasbree.
Toentertijd gekozen voor provider Caiway er van uit gaande dat er toch geen slechte providers meer zijn tegenwoordig en dat de geboden pakketten vergelijkbaar en concurrerend zijn.
Wat een afknapper, internet ligt er regelmatig uit en modem dient dan weer herstart te worden. TV beeld is schokkerig en blijft soms hangen, geen ondertiteling mogelijk (dit schijn er al jaren aan te komen, nog even geduld). Opname reeds bekijken terwijl programma nog loopt of heel kort na afloop van het programma is niet mogelijk.
Bereikbaarheid van helpdesk via telefoon is traag, je staat lang in de wacht en als je al je zegje gedaan hebt en er wordt een ticketvoor je aangemaakt dan hoor ik er niks meer van en zeker niet binnen 5 werkdagen. Reageren op app berichten, als ze al reageren, als mosterd na de maaltijd of met dooddoener effe geduld nog.
Vooralsnog brengt de glasvezel / Caiway niet wat ik er van verwacht en overweeg ik terugkeer naar de koperen kabel en onze nationale KPN trots.

Beschikbaarheid van 99,9% en (interactieve)TV met de mogelijkheden van deze 21-ste eeuw.
Tenslotte een serieuze Helpdesk die doet wat je van een Helpdesk mag verwachten (oplossen) en feedback geven. Niet de klant laten bungelen!!!

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer Hermans, Zoals wij zojuist telefonisch besproken hebben gaat u in de gaten houden of de ontvanger die rechtstreeks op het modem aangesloten staat, goed blijft werken. Daarnaast zorg ik ervoor dat u morgen een router van ons in huis krijgt, die u kunt instellen als accespoint. U kunt het dan even aankijken en ons laten weten of de problemen verholpen zijn, zodat wij uw klacht verder kunnen afwikkelen met u. Met vriendelijke groet, Anas Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Kunt u aangeven of u nog problemen ervaart met uw diensten? Indien wij geen reactie van u ontvangen, gaan wij er van uit dat de storing is verholpen, en zullen wij de klacht sluiten. Wij zien uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Jeanine Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht CHM Hermans

2 jaren geleden - Beste, Na het rechtstreeks koppelen van de TV ontvanger op het modem heb ik op die TV geen last meer van schokkerig beeld en/of freeze momenten. De installatie en plaatsing van de TP Link leverde in eerste instantie niet een verbetering van WIFI op, de plaatsing op de eerste verdieping was niet zo'n succes. Nadat we de TP Link verplaatst hebben naar de werkkamer waar hij nu naast de laptop staat halen we hier zowel met WIFI als bekabeld uitstekende snelheden en is en blijft internet verbinding stabiel. Bijkomend voordeel van plaatsing in de werkkamer is dat we de TP Link nu ook als switch gebruiken voor de tweede TV ontvanger en ook deze tweede TV geen schokkerig beeld meer en/of freeze momenten. NB: voor alle duidelijkheid de TP Link is bekabeld aangesloten rechtstreeks op het modem. Kortom, een aantal probleempjes lijken opgelost. Echter, en nu komt het, mijn problemen met het gemis van ondertiteling, de idiote wachttijd om een programma te kunnen terugkijken en de idiote wachttijd om een opgenomen programma te kunnen kijken, die problemen staan nog onverkort op mijn lijstje en gaan ongetwijfeld rol spelen bij de keus straks blijven we CAIWAY klant of zoeken we ons heil bij een alternatieve provider. Tenslotte ben ik van zins te gaan zoeken bij welke instantie ik terecht zou kunnen met de vraag hoe het toch mogelijk is dat op deze glasvezel de toegang beperkt blijft tot een drietal aanbieders. Waar blijft het recht van vrije nieuwsgaring?

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 02 juli 2020 om 16:07 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wat fijn om te horen dat de WiFi inmiddels beter werkt en dat u geen storing meer ervaart op de tv ontvangers. Gezien uw klacht hiermee verholpen is, zullen we deze sluiten.

Goed om te weten, ook aan uw andere feedback punten wordt gewerkt. Zo is de ondertiteling inmiddels op enkele zenders beschikbaar en wordt dit langzaam aan en gecontroleerd op meer zenders uitgerold.

We hopen dat de verbeteringen die inmiddels zijn doorgevoerd, en er nog aankomen, er voor zorgen dat u weer tevreden bent en nog lang naar tevredenheid klant bij ons zal blijven.

Brian
Caiway Team Webcare