Klacht: Bereikbaarheid en orderafhandeling

op 30 november 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Allereerst laat de bereikbaarheid zeer te wensen over. Op de website staat dat Whatsapp berichten binnen 1 uur beantwoord worden en email binnen een dag. Telefonisch zit je 20 minuten in de wacht, op Whatsapp berichten moet ik nu bijna een hele dag wachten en ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn email van vorige week…

Ik heb vorige week telefonisch een bestelling (201611-004786800) geplaatst. Deze bestelling heb ik maandag telefonisch aangepast, waarop de medewerker van de klantenservice een nieuwe bestelling aangemaakt heeft (201611-004786993). Ik heb bij het plaatsen van deze bestelling specifiek aangegeven deze via Paypal te willen betalen en ik zou hiervoor een link per email ontvangen. De medewerker heeft factuur verstuurd maar niet de Paypal link.

Ik heb via Whatsapp aangegeven dat ik de link nog niet heb ontvangen waarop mij verteld werd dat vanwege systeemtechnische redenen niet mogelijk was een nieuwe Paypal link te genereren en dat de bestelling opnieuw aangemaakt moest worden.

Daarna werd mij medegedeeld dat een deel van de bestelling een “uitlopend” model betreft en daardoor niet geleverd zou kunnen worden.

Het is onbegrijpelijk dat een product dat reeds besteld maar nog niet geleverd is, enkele uren later uit het assortiment is gehaald, terwijl op de website daar aanleiding toe wordt gegeven. Ondanks herhaalde verzoeken is er dus nog geen geldige Paypal link verstuurd waarmee ik mijn bestelling kan betalen.

Indien de aangegeven bereikbaarheid niet gehandhaafd kan worden, dient dit op de website duidelijk aangegeven te worden. Verander de response tijden of laat alle wachtenden weten dat er vertraging is en wanneer een antwoord verwacht mag worden.

Ik heb een bestelling geplaatst en er is mij toegezegd dat deze 19 december a.s. in de middag geleverd wordt en dat ik deze via een Paypal link zou kunnen betalen. Ik verwacht dat BCC die overeenkomst zonder meer nakomt.

Indien mij door beperkingen van hun systeem geen Paypal link meer gestuurd kan worden, ben ik uit coulance bereid mijn betaling via een "normale" Paypal overschrijving te verrichten al heb ik daar wel de betaalgegevens van BCC voor deze overboeking voor nodig.

Ik ga geenszins akkoord met het annuleren van een deel van of de gehele bestelling, noch het splitsen of naleveren van een deel van of de gehele bestelling.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Mittring

4 maanden geleden - Ik heb de bestelling op 8 november j.l. geplaatst. Hierbij heb ik kristalhelder aangegeven dat één van de voorwaarden waarop ik de bestelling zou plaatsen was, dat de gehele bestelling op 19 december, dus ruim 5 weken na het plaatsen van de bestelling, geleverd en geïnstalleerd zou worden. Na een hoop getouwtrek met uw klantenservice, die allerminst bereikbaar en behulpzaam bleken te zijn, is er eindelijk een schriftelijke bevestiging gekomen (onder een ander ordernummer: 87292) dat de bestelling geheel en compleet geleverd zou worden op 19 december a.s. Via Whatsapp is op 14 december om 12:01 door ^John bevestigd dat alle artikelen op voorraad waren. Sinds het plaatsen van de bestelling zijn alle artikelen minimaal één keer op voorraad geweest en toch kreeg ik vanmiddag een telefoontje met de mededeling dat één artikel niet op voorraad zou zijn en dus niet op 19 december geleverd zou worden. Deze kon op zijn vroegst 30 december a.s. geleverd worden. Dit is volkomen onacceptabel! Ik heb meermalen medegedeeld dat ik de gehele bestelling geleverd wil hebben op 19 december a.s. en indien BCC hiertoe niet in staat blijkt te zijn, zal ik de bezorging niet accepteren en BCC in gebreke stellen, alsmede via mijn rechtsbijstand aansprakelijk stellen voor alle hieruit voortvloeiende kosten, inclusief meerprijzen, dan wel de kosten voor spoedbezorging van alle artikelen uit deze bestelling bij andere leveranciers. Ik heb in mijn veelvuldige gesprekken met de klantenservice van BCC aangegeven bereid te zijn onder bepaalde omstandigheden alternatieve artikelen te willen overwegen. Hier werd niet op bevredigende wijze op ingegaan. Tevens wil ik BCC er op wijzen dat ik reeds meerdere e-mails heb verstuurd in overeenstemming met de klachtenprocedure zoals deze op de website staat gepubliceerd maar hier in al die weken nog nooit enige vorm van een reactie op heb ontvangen.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 16 december 2016 om 09:26 geantwoord

Goedemorgen heer Mittring,

Onze medewerker Sydney heeft u gebeld en verschillende alternatieven voor- gesteld. Het is ook mogelijk om een andere datum af te spreken zodat alles in 1 keer geleverd kan worden.

Marlies
Medewerker Customer Care

---- --- --- ---- ---- --- --- ---- ---- --- ---- --- --- --- ---- ---- ---

Heeft op 16 december 2016 om 11:18 geantwoord

Ik heb vanaf het moment van bestellen aangegeven niet akkoord te gaan met deelleveringen of levering op een andere datum dan 19 december.

Op 14 december j.l. heeft u aan mij schriftelijk bevestigd dat alle artikelen op voorraad waren e dat de gehele bestelling op 19 december a.s. geleverd en geïnstalleerd zou worden.

Ik zal een levering van een deel van de bestelling dan ook niet accepteren.

Indien u deze schriftelijke overeenkomst niet nakomt zal ik alle schade die hieruit ontstaat, zoals in mijn vorige bericht uiteengezet, op u verhalen.

De alternatieven welke door u werden aangedragen voldeden niet aan de vooraf gestelde criteria en kwaliteitseisen. Als ik een BMW gekocht heb, neem ik uiteraard geen genoegen met een Lada omdat u de BMW niet kan leveren...

Alle klachten die gemeld zijn door Mittring