Klacht: Zeer slechte service met betrekking tot mijn vermiste iPhone 14 pro

Sophie_ op 15 februari 2024 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin december heb ik mijn iPhone 14 pro ter reparatie opgestuurd naar Belsimpel (omdat ik hem daar had gekocht). Toen werd hij doorgestuurd naar Microfix. Na een paar weken wachten hebben ze hem zonder mij te informeren over wat ze überhaupt met mijn iPhone hebben gedaan (bleek later dat ze niks hadden gedaan omdat ze het probleem niet konden vinden), mijn iPhone weer teruggestuurd naar mij. Ik heb verder geen track trace of niks ontvangen. Inmiddels was ik verhuisd (van Amsterdam naar Breda) en was ik vergeten dat ik mijn adres bij Belsimpel niet had aangepast. Het ding is, toen ik mijn iPhone kocht toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik een pakketpunt opgegeven als bezorgadres omdat ik destijds geen deurbel had. Ik heb dus nooit mijn thuisadres van toen opgegeven als bezorgadres. Toen werd mij dus verteld dat hij daar inmiddels bij mijn oude huis lag. Belsimpel vertelde mij dat ik zelf langs moest gaan (ik woon nu in Breda). Ik heb een vriendin gevraagd die daar woont om te checken voor mij en ben ook zelf nog meerdere keren langsgegaan, maar er word niet opengedaan. Eerst bleek hij op huisnummer 13 te zijn geleverd, toen op 13-4. Zo vaak met Belsimpel gebeld, die zijn toen een onderzoek gestart met Microfix en blijkbaar UPS die het pakket zou hebben geleverd. Belsimpel vertelde mij dat er niet voor is getekend aangezien dit nooit hoeft met reparaties. Vind ik raar, want er zit wel 1200 euro in dat doosje. Toen ik later UPS aan de telefoon had werd mij verteld dat er wel voor is getekend en er initialen bijstonden, maar die waren zeker niet van mij. Nu heb ik hun gemaild voor die handtekening zodat ik kan aantonen dat ik hem niet heb maar ik krijg geen reactie helaas. Toen kreeg ik een aantal weken geleden een bericht dat het onderzoek is gestopt omdat ik zogenaamd bij UPS heb aangegeven mijn pakket te hebben ontvangen (Is niet zo). Daarna weer met Belsimpel gebeld en nog meer onderzoek voor dit vermiste pakket met mijn iPhone erin en meerdere keren door UPS gebeld met de vraag of ik hem al had ontvangen (is ook een slechte zaak als je het mij vraagt). Belsimpel heeft mij nu verteld dat dit mijn schuld is en ze niks meer kunnen doen voor mij, omdat ik mijn adres niet heb gewijzigd bij hun. Het is dus mijn probleem en ze laten het hierbij. Dit vind ik schandalig omdat ik mijn vorige thuisadres nooit heb opgegeven als bezorgadres, ik vervolgens niet eens op de hoogte word gehouden van wat er nu met mijn iPhone is gedaan, blijkt er dat er niks is opgelost omdat ze het probleem niet konden vinden, vervolgens startten ze een onderzoek voor het pakket wat 2 maanden duurt en niks uitkomt, is die zogenaamd afgeleverd en moet ik het zelf maar oplossen. In de laatste mail van Belsimpel stond letterlijk: Wij begrijpen dat dit een onprettige situatie voor je is, maar tezamen maakt dat wij op dit moment verder niks voor je kunnen betekenen. Wij raden je daarom aan om nogmaals langs te gaan bij de ….. 13 – 4 in Amsterdam om navraag te doen naar het ontvangen pakket met je toestel. (UPS heeft tegen mij gezegd dat ik mijn geld uiteraard terug krijg als dit pakket niet wordt gevonden.) Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen doen want ik vind het echt belachelijk hoe ze hiermee omgaan en hoe ze dit nu afschuiven op mij.

Gewenste Oplossing:

Mijn geld terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

Bericht van belsimpel.nl

9 maanden geleden - Hi Sophie, Uit je bericht maken we op dat je niet tevreden bent, wat vervelend om te horen. We hebben je vanochtend geprobeerd te bellen, maar we kregen je niet te pakken. We proberen het over een aantal dagen nog een keer, zodat we hopelijk samen tot een passende oplossing kunnen komen. Groet, Belsimpel

Reactie van de melder van de klacht Sophie_

9 maanden geleden - Beste Belsimpel, Klopt ja, ik heb jullie teruggebeld en toen was er niemand beschikbaar om mij te woord te staan… dus hopelijk bellen jullie mij snel terug!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 05 maart 2024 om 09:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Sophie_