Klacht: Tijd en €234,90 erop achteruit gegaan

KevinDRV op 12 oktober 2021 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Kort:
Na 3 weken wachten op mijn pre-order, heb ik te horen gekregen dat er iets mis is met mijn bestelling, vervolgens nauwelijks hulp gekregen en werd aangedrongen om te annuleren. Nu heb ik de pre-order bonus misgelopen t.w.v €228,95, moet ik €4,95 aan verzendkosten betalen voor een telefoon die nooit verstuurd is én opnieuw 3 weken wachten zonder enige zekerheid dat het dan wel goed gaat.

Lang:
Mijn telefoonnummer staat nog op de naam van mijn moeder. De site van Tele2 geeft aan dat omdat mijn huidige contract al 2 jaar verlengbaar/verlopen is, ik geen gebruik kan maken van de online tool om het contract over te dragen. De klantenservice van Tele2 zei dat ik prima de bestelling op mijn eigen naam kon laten staan en dat zij mijn nummer alvast hebben vrijgegeven om over te dragen. Het enige wat daarbij kwam kijken was dat ik dan aansluitingskosten moest betalen, die zij dan vervolgens na de bedenktermijn weer zouden terugstorten. Dat vond ik een prima oplossing. Toen heb ik de klantenservice van Belsimpel aan de lijn gehad, waarop ik als antwoord kreeg dat die optie alleen mogelijk was als ik naar een andere provider (dat kan raar genoeg wel) over zou stappen of mijn bestelling zou annuleren en opnieuw zou plaatsen.

Toen dacht ik dat het me moeite zou besparen als ik het contract weer op mijn moeders naam zou zetten om dan vervolgens direct weer over te dragen naar mijn eigen naam via de site van Tele2. Maar dat ging mis bij de BKR registratie, wat ironisch is want de bestelling is gebonden aan mijn eigen bankrekening plus financiële situatie én bij het overdragen van een Tele2 contract moet je sowieso het gehele toestel in één keer afbetalen. Bovendien heb Ik zelf geen leningen, dus ook nog geen BKR registratie. Verder kon ik volgens Belsimpel ook de bestelling niet aanpassen zodat ik onder de €250 toestel krediet kwam. Al met al was een simpele administratieve inspanning voor de klantenservice iets buitenaards, terwijl ik mijzelf wel flexibel heb opgesteld.

Nu is het zo dat de telefoon in kwestie een levertijd van 3 weken heeft. Mijn huidige 4 jaar oude telefoon heeft mankementen die steeds erger worden en ik heb een telefoon nodig voor werk. De Sony Xperia 5 III is al op 14 april aangekondigd en heeft als enige de specificaties die ik zoek. De pre-order ging van start op 13 september en mijn bestelling is ook op 13 september geplaatst. De pre-order bonus t.w.v €228,95 liep t/m 3 oktober. 5 oktober heb ik te horen gekregen dat er iets mis is met mijn bestelling en t/m 12 oktober heb ik daarover nog contact met ze gehad. Daarbij moet ik nog eens 5 dagen wachten totdat mijn geld is teruggestort. De oplossing van Tele2 weigerde ze, de bestelling wijzigen weigerde ze, en vervolgens weigerde ze ook om de gereserveerde telefoon, die tijdens deze dagenlange communicatie stof lag te happen, te koppelen aan een nieuwe bestelling. Dus in het geval dat ik over een maand weer tegen iets aanloop, moet ik weer annuleren en nogmaals 3 weken wachten! Vervolgens zie ik ook nog dat ze mij €4,95 aan verzendkosten niet vergoeden voor een product wat nog niet eens naar mij is verzonden…

Graag wens ik dat ze hun moto de Belsimpel Methode™, bestellen zonder gedoe, waar maken.
Om de pre-order bonus te claimen, heb ik een aankoopbon met mijn originele aankoopdatum van 13 september en een levering vóór middernacht op 2 november 2021 nodig. Het contract wil ik ook graag op mijn eigen naam, wat volgens Tele2 wel degelijk kan. Daarbij wil niet dubbel verzendkosten hoeven te betalen. Dan vergeef ik ze de tijd en hoofdpijn die het vanuit mijn kant heeft gekost.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht KevinDRV

1 maand geleden - Ik ben snel gebeld door Belsimpel en dit keer ook iemand aan de lijn die dingen wat beter uit kon leggen. De verzendkosten zijn wel vergoed en het stond vandaag al op mijn rekening gelukkig. Helaas, zeggen ze dat Tele2 mij niet goed heeft geïnformeerd over de contractovername en de blokkade ligt aan hun kant. Ik zie in dat Belsimpel het ook niet had kunnen voorzien en ben met dit punt van het verhaal dan niet tevreden met Tele2. Het is een bestelling met meerdere partijen en daarom ga ik niet mijn gelijk kunnen krijgen in dit uitzonderlijke geval. Tijdens het belletje ben ik jammer genoeg vergeten te vragen, waarom het niet mogelijk is om de bestelling te wijzigen met dezelfde aankoop datum en het toestel, wat al op mijn naam stond, apart te leggen. Ik vraag me eerlijk gezegd echt af of de software zo dicht getimmerd zit, dat Belsimpel zelf geen enkele input meer heeft qua het genereren van nieuwe contracten zonder te annuleren en het aanpassen van de wachtrij of voorraad. Ik was over beide Tele2 en belsimpel erg positief, totdat je een keer buiten het efficiënte systeem valt, dan ben je aan jezelf over gelaten. Als enige troost heb ik meegekregen dat Sony toestellen snel in waarde zullen dalen, met deze chip tekorten is dat nog even toekijken, maar ik hoop het ook.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 19 november 2021 om 10:16 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door KevinDRV