Klacht: Gebruikte Nieuwe telefoon

Toin1964 op 28 juni 2023 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Op 22 juni 2023 een nieuw toestel gekocht. Dit betreft een Oppo X5 Find Pro. Bij het registreren van dit toestel voor de garantie bij Oppo bleek dat dit toestel reeds geregistreerd was. Dit op 24 maart 2023 in Frankrijk. Hetgeen zeer vreemd is. Ik heb dit reeds bij belsimpel gemeld. Echter geeft men aan dat het toestel als nieuw in hun systeem staat. Hetgeen in dit geval zeer vreemd is omdat bij Oppo het toestel al enige maanden geleden geregistreerd is en er al een deel van de garantietermijn verlopen is. Tevens constateerde ik later dat er bij de Oppo ook een back cover geleverd wordt. Deze zat niet in de box van de door mij geleverde telefoon. Ook was het toestel geheel ontladen toe ik het toestel voor het eerst in gebruik nam. Ik weet niet of dit bij Oppo gebruikelijk is. Maar betwijfel dit ten zeerste na onderzoek op het internet. Ik constateer dat bel simpel mij een eerder gebruikt toestel heeft verkocht als nieuw hetgeen niet overeenkomt met de koopovereenkomt. Ik eis dan ook dat belsimpel de koopovereenkomst nakomt en mij op zeer korte termijn een ongebruikt/ongeregistreerd toestel levert hetgeen in de koopovereenkomst is afgesproken. Het bewijs van eerdere registratie bij Oppo zelf heb ik belsimpel reeds doen toekomen.

Het op zeer korte termijn leveren van een ongebruikt en nieuw toestel. Tevens hierbij het leveren van een screenprotector die ik bij dit toestel heb aangeschaft.

Beoordeling 9/10 star-5 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Toin1964

8 maanden geleden - Klacht opgelost door BelSimpel

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 11 juli 2023 om 10:40 geantwoord