Klacht: Belsimpel.nl betaalt geld niet terug na retour product

op 28 januari 2014 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Ik heb een pakket ongeopend retour gestuurd omdat Belsimpel.nl de vooropgestelde levertermijn niet nakwam. Het duurde niet lang voor ik bericht kreeg dat mijn pakket was aangekomen en aanvaard was als retour. De terugbetaling zou binnen de 5 werkdagen volgen. Dat was op 7 januari. Het is nu 28 januari en ik heb mijn geld nog steeds niet terug.

Ik heb de klantendienst sindsdien bijzonder vaak gemaild. Eerst werd er gezegd dat het geld overgeschreven was op 10 januari en dat ik even geduld moest hebben. Toen werd er gezegd dat ik nog enkele dagen extra geduld moest hebben. Daarna moest ik bewijzen opsturen dat het geld niet was aangekomen. Toen ik bewijzen stuurde en begon aan te dringen op een dringende oplossing, werd er weer gezegd dat ik even geduld moest hebben.

Toen ik daarop zei dat ik belsimpel in gebreke zou stellen, werd er naar gekeken door een leidinggevende, zei de klantendienst, die voor een oplossing zou zorgen. Dat was opnieuw een week geleden en het geld werd nog steeds niet teruggestort.

Ik heb niets meer vernomen van Belsimpel.nl. Als ze antwoorden op mijn mails dan is het om te zeggen dat ik nog even moet afwachten. Ondertussen heeft Belsimpel.nl al meer dan 21 dagen mijn geld niet terugbetaald. Ik begin me af te vragen of dit een bewuste keuze is, daar de klantendienst me keer op keer inhoudelijk weinig kan vertellen en ik bij elke mail bewijs stuur van het nog steeds niet ontvangen hebben van mijn geld.

Ik zal Belsimpel.nl en de zaakvoerder van Belsimpel.nl nu formeel en per aangetekende brief in gebreke stellen.

Onmiddellijke terugbetaling van het geld en formele excuses.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht SigridD

3 jaren geleden - Uiteindelijk bleek de grootste fout bij mijn bank te liggen. Belsimpel.nl had het geld inderdaad wel terug overgeschreven, ookal zei mijn bank van niet. Pas op het papieren afschrift werd duidelijk dat het wel was gebeurd. Toch zal ik niet opnieuw bij Belsimpel.nl bestellen omdat de klantendienst me eigenlijk nooit geholpen heeft. Ze hebben nooit pro-actief met me mee gezocht naar een oplossing om als klant mijn geld terug te krijgen. Ze gaven tegenstrijdige informatie en zeiden zelf dat de overschrijving zichtbaar moest zijn op mijn kaartoverzicht. Pas weken later, en na veel kwade mails en het inzetten van het keurmerk dat over de kwaliteit van hun shop waakt, konden ze een referentie doorsturen om aan mijn bank door te geven. Het is dus zo dat Belsimpel.nl wel zijn verplichtingen met betrekking tot terugbetaling is nagekomen. Maar de service was nog steeds niet goed te noemen ,naar mijn mening. Deze klacht mag afgesloten worden.

belsimpel.nl

Heeft op 17 februari 2014 om 10:02 geantwoord

Het probleem is inmiddels opgelost. Het bedrag was al teruggestort op 10/01/2014, echter niet verwerkt bij de creditcard maatschappij.
Klant heeft inmiddels een bevestiging ontvangen van haar creditcard maatschappij dat de betaling is bijgeschreven.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door SigridD