Klacht: Beloven iets maar komen het niet na.

op 10 mei 2016 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Eind maart 2016, een paar dagen voor mijn vakantie, ruik ik een brandlucht bij mijn droger. Bel mijn neef die monteur is en zegt dat er stof in de machine zit op een plek waar dat niet zou moeten en er brand kan ontstaan. Hij adviseert een andere te kopen omdat het in verhouding met een reparatie en de leeftijd van de droger het beste is. Hij heeft de droger afgevoerd zodat ik na de vakantie direct een nieuwe kon plaatsen. Half april kom ik terug van vakantie en vind een brief van Whirlpool dat ze info hebben dat ik waarschijnlijk een droger (Indesit) heb die mankementen vertoond en er brand kan ontstaan. Ik bel ze direct op en er wordt een omruilvoorstel gedaan. Ik zei dat de droger al weg was en er niets om te ruilen viel. De dame aan de lijn zou met haar leidinggevende overleggen en mij terug bellen. En inderdaad belde ze dezelfde dag nog terug, als service zou ik toch gebruik kunnen maken van de omruilactie zonder een droger retour te geven. Voor de duidelijkheid; de omruilactie is niet gratis, ik kon de droger met korting kopen maar toch een leuk voorstel. Ze hebben een lijst gemaild met drogers en na mijn keus te hebben gemaakt moest ik weer even bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik zou gebeld worden voor een afspraak. Tot zover alles positief. Na een week werd er gebeld en vroeg de dame welke droger retour zou komen want dat werd niet vermeld op de aanvraag. Ik het hele verhaal uitgelegd en toen zei ze dat de deal niet doorging want ze moest een machine retour. En de leidinggevende van dame die ik had gesproken van de servicelijn had nooit de toezegging mogen doen dat er een uitzondering zou worden gemaakt. Einde verhaal en er werd opgehangen. Ik weer naar het servicenummer gebeld en de meneer aan de lijn vond het een raar verhaal en zou ook met zijn leidinggevende overleggen en z.s.m. terug bellen. Dat is nu twee en een halve week geleden en heb nog niets gehoord. Toen heb ik een e-mail t.a.v. de directie en de raad van bestuur gestuurd dat ik het geheel nou geen chique actie vond. Krijg ik binnen no-time een reactie terug van Customer Care. Ik weer een e-mail gestuurd dat ik het idee had dat zowel de directie als de raad van bestuur de klacht nooit hebben gezien en ik het raar vond dat Costumer Care de e-mails die gericht zijn aan directie en raad van bestuur mogen beantwoorden. Krijg vandaag een bericht terug dat zoveel in houdt als; mens houd op met zeiken je hebt toch antwoord en het maakt niet uit van wie. Ga maar in de winkel kopen. (Oh ja, de afdeling waar ik over sprak bestond niet………. terwijl dat in de brief staat inclusief het telefoonnummer en ook konden ze niets meer vinden in het systeem behalve dat er een e-mail naar mij was verstuurd met een lijst van drogers). Als ik de brief niet had gekregen was ik ook een nieuwe gaan halen in de winkel maar in de brief stond of ik ze op de hoogte wilden brengen als de machine niet meer in mijn bezit was zodat ik uit het bestand kon worden gehaald. En dat heb ik dus netjes gedaan en ZIJ kwamen met het voorstel van de omruilactie dus ben ik niet naar de winkel gegaan. Ze mogen mijn naam uit het bestand halen en dat komt er dus nooit meer in ook. Niets komt er bij bij nog in van Whirlpool, Indesit, Bauknecht of ander merken die ze voeren. Wellicht dat meneer Johan Bosma, de verantwoordelijke bij Whirlpool, de aan hem gerichte e-mails eens zelf gaat beantwoorden. Of er op deze wijze achter komt dat aan hem gerichte e-mails hem niet bereiken. Nu eerst uitzoeken welke merken vallen onder de paraplu van Whirlpool en dan richting de winkel. Succes allemaal met jullie klacht.

Het zou mooi zijn als Whirlpool in ziet dat een klant niet de dupe mag worden van interne miscommunicatie. Als er iets wordt toegezegd, al strookt het niet met de regels of beleid aangaande een actie, dan moeten ze dat gewoon nakomen en vervolgens intern e.e.a. met elkaar kortsluiten. En nogmaals, de droger zou betaald worden, ik kon het aanschaffen voor inkoopsprijs dus ze verliezen er niets op. Domme actie dus.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MonicaJ