Klacht: Belofte minder betalen, uitkomst juist meer betalen, het viervoudige!

op 24 november 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zomer 2014 werd ik aangesproken door een aardige sales jongen van Oxxio opgeleid op de Spaklerweg te Amsterdam. Hij beloofde mij dat ik minder zou betalen dan ik nu deed bij Nuon . Hij deed een berekening ter plekke en liet mij zien wat het bedrag zou worden. ik betaalde destijds 125,- bij Nuon en dat was het hoogste bedrag wat ik ooit had betaald. normaliter betaalde ik gemiddeld 100,-. hij berekende voor mij dat ik 91,- zou gaan betalen bij de oxxio. hij zei; ik garandeer jou dit. ik zei; dus niet dat ik aan het einde van het jaar opeens een verassing krijg. Antwoord: nee. lang verhaal kort: sindsdien heb ik zoveel ellende met oxxio gehad dat ik wekelijks met hen aan de telefoon zat of op de mail of via social media contact zocht op de ontstane problemen op te loseen. van bv 14 maal foto’s van de meterstanden doorgeven omdat de oxxio ze steeds kwijtraakte tot 2x een jaarafrekening boven de 1200,- . hoe is dit mogelijk? ik betaal voor een heel gezin terwijl ik alleen woon dubbele beglazing heb en vrijwel nooit thuis gezien ik destijds nog in theater werkte en op tour was. Hoe is dit mogelijk. ik betaal nu 170,- per maand om alle kosten af te betalen. dat heb ik niet!!!

Gewenste Oplossing:

als ik niet meer een jaarafrekening krijg wat boven de 200,- uitkomt ik wil een onderzoek waarbij iemand van lLander langskomt waar de kosten aan oxxio worden verlegd waarom ik zoveel mote bij betalen elke keer. dat het maandbedrag juist wordt berekend en dat het openstaande bedrag wordt kwijtgescholden al was het alleen maar door de vele uren die ik in oxxio heb zitten en niet aan mijn bedrijf kon werken omdat ik weer eens dingen moest rechtzetten bij de klantenservice.

daarbij wil ik zodra dit is opgelost overstappen naar een andere nergie leverancier.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 27 november 2016 om 13:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Wekker,

Bedankt voor jouw bericht allereerst. Ik kan me voorstellen dat het enorm vervelend is wanneer je voor een onverwachte bijbetaling op de jaarnota komt te staan. Aan de hand van jouw gegevens zie ik dat je hier al meermaals contact over hebt gehad.

Om te beginnen met het punt wat betreft de garantie van onze verkoopmedewerker tijdens de zomer van 2014. Het is gebruikelijk om bij het voorstel van een energiecontract een berekening te maken op basis van je verbruik uit het verleden. Deze waardes worden vermenigvuldigd met de tarieven van het aangeboden contract om tot een indicatie van jouw maandelijkse voorschot te komen. Stél, met de nadruk op, dat je opgeeft een bepaald verbruik te hebben en het jaar daaropvolgend méér verbruikt dan tijdens de opgave, spreek het voor zich dat dit leidt tot een bijbetaling wanneer jouw maandbedrag is berekend op basis van een lager verbruik. Ik neem van je aan dat mijn collega jou de belofte van een garantie heeft gedaan. We kunnen echter niet op voorhand voorspellen hoe jouw toekomstige verbruik eruit ziet, waardoor een garantie niet op zijn plaats is. Onze verontschuldiging als deze belofte jou wel gedaan is.

Sinds de start van levering in juli 2014 hebben wij twee jaarnota's voor je gemaakt. Beide zijn inmiddels herzien. Dit betekent dat de nota's zijn gecorrigeerd op basis van werkelijke meterstanden. Wanneer de nota's gebaseerd zijn op jouw werkelijke verbruik, kan ik hier helaas ook niets anders van maken. We rekenen af wat je tussen een bepaalde begin- en eindstand verbruikt hebt.

Tot slot kan ik me voorstellen dat je twijfelt aan de werking van jouw meters wanneer de verbruiken plots hoger uitvallen dan je voorheen gewend bent. Uit ervaring durf ik echter te stellen dat het nauwelijks voorkomt dat defecte meters de oorzaak zijn van een hoge bijbetaling. Los daarvan zijn jouw energiemeters eigendom van een dienstdoende netbeheerder in de regio. Zoals je zelf al aangeeft, in jouw woonplaats is dit Liander. Je kunt hen eventueel verzoeken om jouw meters te laten controleren. Let hierbij wel op dat er kosten in rekening worden gebracht voor het zogenaamde 'ijken' wanneer blijkt dat de meters naar behoren functioneren. Voor meer informatie over deze mogelijkheid, adviseer ik je contact op te nemen met Liander.

Met vriendelijke groet,

Luciano
Oxxio Webcare

Heeft op 29 november 2016 om 11:20 geantwoord

Wat is nu de oplossing, een excuus ? Niet voldoende. Daarbij kan het niet zo zijn dat ik als alleenstaande voor een heel gezin betaal ik betaalde nooit maar dan ook nooit meer dan 125 euro nu sinds de oxxio betaal ik dus 225 euro omdat ik elk jaar een hoge jaarnota krijg. Dit is voor mij geen oplossing.

Bericht van Oxxio

16 uur geleden - Beste mevrouw Wekker, Bedankt voor jouw reactie. In mijn antwoord op jouw klacht probeer ik duidelijk te maken dat de nota's die hoger zijn uitgevallen dan verwacht, inmiddels reeds gecorrigeerd zijn. Dit naar aanleiding van werkelijke meterstanden. Vergelijkingen met soortgelijke of grotere huishoudens ten spijt, we kunnen als energieleverancier niet anders dan het in rekening brengen van verbruiken zoals jouw meters deze uitwijzen. Als gewenste oplossing stel je onder andere een bezoek van jouw netbeheerder Liander voor. Dit is weliswaar geen advies vanuit ons maar het staat je vrij hen te benaderen in het geval je twijfelt aan een juiste werking van jouw meters. Met vriendelijke groet, Luciano Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door roeselien