Klacht: Belemmerende extra voorwaarde voor stagementor

op 24 september 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Enige tijd geleden enthousiast begonnen aan de HBO studie PABO. Tijdens de studie loop je drie stages bij basisscholen. Na het vinden van een stageplek, worden er plotseling extra eisen gesteld aan de stagementor. Zij zou een (gratis) LOI-cursus moeten volgen om mij te mogen begeleiden. Terwijl ze bij een gecertificeerde school werkt en al jarenlang, voor verschillende erkende opleidingsinstituten, stagiaires begeleidt. Geen enkele leerkracht zit op een extra cursus te wachten, dus het wordt mij (en iedereen die deze opleiding wil gaan doen) zo goed als onmogelijk gemaakt om stageplaatsen te vinden.
Bijgevoegd een uitgebreide brief.

Ik zou het liefst mijn geld terug willen, want als ik van deze belemmerende voorwaarde had geweten, was ik niet aan deze opleiding begonnen.
Door dit gegeven achter te houden, voel ik me door het LOI misleid.
Als de voorwaarde van tafel is (voor alle drie mijn stages), ben ik ook tevreden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 27 september 2016 om 11:34 geantwoord

Heeft op 23 oktober 2016 om 18:27 geantwoord

We zijn inmiddels enkele weken verder en na verschillende mailtjes van mij naar het LOI heb ik tot op heden nog steeds geen lijst mogen ontvangen met scholen waar al eerder cursisten van het LOI stage hebben gelopen.
In de \"oplossing van het LOI\" op mijn klacht staat dat de schoolleider ook garant kan staan voor de stagementor. Op de door mij ingebrachte stageplek wil de schoolleider garant staan. Ik ben benieuwd of de door mij ingestuurde formulieren Inbreng Werkplek Lerarenopleiding nu wel goedgekeurd retour gezonden worden.

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Marian, Ik heb zojuist contact gehad met onze afdeling stage en ik zal je vandaag per e-mail een lijst sturen van stageplekken in Noord Holland waar al eerder cursisten van de LOI stage hebben gelopen. Daarnaast hebben wij je ingestuurde formulier nog niet ontvangen. Kun je aangeven hoe en wanneer je deze hebt ingestuurd. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Marian63