Klacht: Belachelijke klantenservice!!

SenemOz. op 17 december 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn eerste UPS internationale verzending (Verenigde Staten) is een fiasco. Niet te geloven dat na 7x (!!) bellen niemand mij een volledig en juist advies kan geven. Dinsdag 7-12-2021 heb ik een afhaling ingepland en betaald voor mijn twee pakketten. De bevestiging van de afhaling bleef uit en hierdoor heb ik telefonisch contact opgenomen met UPS. De medewerker vertelde dat dit waarschijnlijk niet goed in het systeem stond en probeerde een nieuwe afhaling in te plannen, wat achteraf bezien niet lukte om een hele vage reden. Overigens herkende UPS mijn woonplaats als Groningen en niet als Rotterdam. Ook om een niet bekend probleem. Aan de telefoon heb ik gevraagd of er aanvullende douanepapieren nodig zijn voor het pakketje. De medewerker gaf aan dat dit verder niet hoeft. Ik heb namelijk alles online al aangegeven.

Eenmaal aangekomen bij de drop off point, werd mij om extra papieren gevraagd. Nogmaals heb ik contact opgenomen met UPS en de meneer aan de telefoon vertelde mij toch heel bevestigend dat ik geen extra papieren hoef mee te geven nu de inhoud van het pakket een geschenk is en van lage waarde is. Heel duidelijk aan de telefoon gevraagd of hij hier zeker van is. Aangezien in de instructies constant wordt aangegeven dat een factuur nodig is bij commerciële waarde (wat hier niet het geval is en ik alles al online heb doorgegeven wat voor producten het zijn en met de bijhorende waarde). De avond van de verzending kreeg ik een mail dat de pakketten niet worden geaccepteerd door UPS en terug worden verzonden.

NOGMAALS gebeld met UPS en de mevrouw van de klantenservice vertelde mij dat ik verkeerd ben geïnformeerd en dat ik echt blanco papieren moet invullen. Uiteindelijk heb ik de formulieren na googelen gevonden, wat bizar is dat dit niet als bijlage wordt toegevoegd of nergens een verwijzing gemaakt welke formulieren ik nodig heb. Ik kwam erachter dat ik mjn betaalde verzendlabels niet kan gebruiken, nu de producten op ‘verzonden’ staan. Weer bellen… en krijg ik te horen dat ik een claim moet indienen wil ik mijn geld terugkrijgen. Probeer ik een claim in te dienen, krijg ik een foutmelding dat ik geen klantennummer heb. Ik weer bellen met klantenservice en zij verwjizen mij naar de technische dienst. Bel ik met de technische dienst, geven zij aan mij niet te kunnen hepen. Ik word serieus MOE al tijdens het typen van mijn verhaal. Nu zit ik met een verzendlabel waar ik niks aan heb en loopt mijn pakketje vertraging op.

Waar gaat het fout?
– Inplannen afhaling
– Afgeven pakket drop off point
– Informatie over het meegeven van de juiste formulieren
– Helpen invullen van de formulieren
– Claim indienen
– Hulp bij claim indienen

Ik vind het bizar dat geen een medewerker mij tot nu toe heeft kunnen helpen. Ik wil mijn geld terug en nooit meer met UPS te maken hebben.

Track and Trace codes: 1Z4HN2T90400013016 en 1Z4HP64T0400007017

Per direct mijn geld terug

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 17 december 2021 om 10:02 geantwoord

Beste Senem,

Bedankt voor uw bericht.

Ons excuses voor de late reactie.

Het spijt ons om te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor.
We bedanken u dit kenbaar aan ons te hebben gemaakt en zullen dit intern bespreken en verbeteren waar mogelijk.

Voor de ongebruikte verzend label kunt u de onderstaande instructie volgen:
Als een zending meer dan 24 uur geleden is aangemaakt, maar u heeft een account bij UPS, kunt u de zending nog steeds annuleren.

1. Log in op ups.com
2. Klik rechtsboven op de profielnaam en vervolgens op Accountnummer en betalingsopties
3. Selecteer in het dropdown-menu “Account toevoegen” en volg alle stappen
4. Selecteer Traceren bovenaan de pagina, klik op Volgende en selecteer de zending om deze vervolgens te annuleren.
Wanneer een zending wordt geannuleerd, duurt het 30 dagen met iDeal voordat UPS de transactie uitvoert en 10 dagen wanneer het een label betreft dat is betaald met Paypal.
Wanneer een label met een creditcard wordt betaald, wordt het geld door de bank vastgehouden totdat het label wordt gebruikt.
U Kunt de verzending annuleren om het geld weer ter beschikking te stellen.

Als geen van het bovenstaande werkt, kunt u de details van de transactie zoals gezien vanaf u bank naar Incasso's sturen.
Nederland [email protected] of Belgie [email protected]

Naar mijn gegevens is het pakket al geleverd.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Ons excuses voor het ervaren ongemak.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Alle klachten die gemeld zijn door SenemOz.