Klacht: Belachelijke hooge jaarafrekening van oxxio!!!

op 25 maart 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Vorig jaar in zee gegaan met oxxio door valse beloftes van oxxio.
Al 8 jaar woon ik in deze woning ik weet precies wat ik jaarlijks verbruik Nuon essent
En een aantal andere leveranciers heb ik al gehad met deze nooit geen problemen gehad qua jaarafrekening soms iets bijbetalen en soms iets terug…
Maar oxxio spant de kroon 1150€ bijbetalen dan heb ik wel iets meer verbruikt als de jaren er voor maar dit kan nooit 1150€ zijn maar meer richting een maand bedrag..
Heb dit uitvoerig besproken met een van de medewerkers van oxxio maar deze houd de poot goed stijf het klopt allemaal volgens haar.
Dat wil dus zeggen dat ik 100€ per maand te weinig betaald heb terwijl ze mij een lager maandtermijn hadden beloofd voor dezelfde energie levering vergeleken met mijn vorige engergieleverancier.
Soms zijn dingen te mooi om waar te zijn dat is bij oxxio dus ook het geval.
Bedankt beste oxxio voor deze finacieele strop die je ons gezin hebt gegeven..
Diep en diep triest..
Mensen jullie zijn gewaarschuwd!!!!

Ik eis een duidelijke overzicht waar dit allemaal op gebaseerd is.
Waar ik ook om gevraagt heb maar tot heden niks heb ontvangen.
Ik snap dat er wat bijbetaald moet worden maar mensen kom op geen 1150€.
Ik hoop echt dat hier wat mee gedaan wordt..

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 27 maart 2017 om 16:09 geantwoord

Beste Hulkietulkie,

Begrijpelijk dat je schrikt van zo'n bijbetaling op een jaarnota. Ik kan me voorstellen dat je een verklaring zoekt.

Laat ik voorop stellen dat wij geen verbruik in rekening brengen, wat niet is afgenomen. Dat waarborgen we door de jaarnota te baseren op werkelijke meterstanden. Deze geven aan wat je aan energie hebt verbruikt. Het is dus allereerst van belang deze te controleren. Is er misschien een foutieve begin- of eindstand aan ons doorgegeven? In dat geval is een correctie mogelijk.

Op de jaarnota zie ik dat wij in elk geval per 14 februari 2017 werkelijke standen gebruiken. Zaak dus te controleren of deze kloppen. Dit kun je nakijken door de standen te vergelijken met de huidige standen op de energiemeters.

De beginstand die we hanteren, is van 1 maart 2016 en hebben wij ten tijde van de overstap ontvangen. Waren dit ook juiste meterstanden? Wanneer zowel de gebruikte begin- als eindmeterstand klopt, zien wij geen reden om aan de jaarnota te twijfelen.

Wat opvalt is dat met name het gasverbruik verantwoordelijk is voor de bijbetaling. Ook zijn er bij uitzondering 11 termijnbedragen verrekend op de jaarnota, in plaats van de gebruikelijke 12 (dit heeft te maken met het opname moment van de meterstanden). Dit draagt ook bij. Al met al had een termijnbedrag van 229 euro passend geweest bij dit energieverbruik, rekeninghoudend met 11 termijnen (bij 12 termijnen 210 euro). Vergelijk dit termijnbedrag en het afgenomen verbruik ook eens met de voorgaande periodes, bij andere energieleveranciers.

Ik zie dat we in maart 2016 een voorschot hadden berekend van 195 euro aan de hand van de ontvangen verbruiksgegevens. Dit is op je verzoek gewijzigd naar 150 euro waarbij we je wel hebben gewaarschuwd voor een mogelijke bijbetaling. Dat deze bijbetaling hoger is dan je had verwacht, kan ik me indenken.

Mocht je een onjuistheid in de gebruikte meterstanden ontdekken of een andere foutieve berekening zien, horen wij dat graag. Volgens onze informatie is deze jaarnota juist.

Dit neemt niet weg dat we je tegemoet willen komen door je een betalingsregeling aan te bieden. Mocht je hiervan gebruik willen maken, neem dan gerust contact met ons op.

Robin, medewerkster Oxxio

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste Hulkietulkie, Wat jammer dat je slechts zo minimaal reageert op onze reactie. Wij laten geen kosten vervallen, die volgens ons terecht zijn. We hebben je enkele opties aangeboden ter controle van de nota en als tegemoetkoming in de betaling. Je reactie bevat verder geen inhoudelijke punten voor ons om nog op te reageren. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht Hulkietulkie

4 maanden geleden - In mijn contract mail die ik in dec 2015 heb gehad staat dat ik 2000m3 gas en 4500kwh geschat ga verbruiken en dat ik voor deze verbruik 1873€ per jaar voor ga betalen dit is 156€ per maand dit wat mij ook beloofd is door de beste oxxio medewerker hier bij mij in huis. Ik heb 2156m3 verbruikt 156m3 gas te veel dus dit wil zeggen dat 156m3 gas ongeveer 1000€ Bij jullie kost. Als ik 2000m3 gas door 12 reken kom ik op 166m3 gas uit per maand dus dus meer dan de 156m3 gas wat ik te veel verbruikt hebt. Daar hoef je toch geen reken wonder voor te zijn dat dit niet klopt. Als ik jullie moet geloven zou ik 1000€ per maand moeten gaan betalen aan gas want dat verbruik ligt hoger dan wat ik te veel heb verbruikt.. Ik hoop dat deze reactie niet verwijderd wordt want blijf aan de gang met jullie.

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste Hultietulkie, Wij hebben geen eerdere reacties van jou verwijderd. Die mogelijkheid hebben wij helemaal niet. Vreemd dat je eerdere bericht niet meer zichtbaar was. Je verwijst naar een contractbevestiging waar andere prijzen in staan. Graag zou ik deze ontvangen om dit verder te onderzoeken. Wil je dit naar mij sturen via online@oxxio.nl t.a.v. Robin? Ik kom er dan zo snel mogelijk bij je op terug. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht Hulkietulkie

4 maanden geleden - Hallo Robin Ik heb het leveringsovereenkomst naar jouw toe gemaild. Mvg, Michael

Heeft op 24 april 2017 om 10:48 geantwoord

Beste robin van oxxio gaat u nog een keertje reageren het laat nog al op zich wachten vind ik.
Het afschrijven van de jaar afrekening ging een stuk sneller kan ik je vertellen..

Reactie van de melder van de klacht Hulkietulkie

3 maanden geleden - Beste robin Ik heb jouw 6 april al mijn contractbevestiging naar jouw toe gemaild onder T.A.V Robin Zou je hier zo snel mogelijk op willen terug reageren.

Reactie van de melder van de klacht Hulkietulkie

3 maanden geleden - Kunnen jullie de status wel als opgelost omschrijven maar dat is verre van dat..

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Beste Hulkietulkie, Excuses voor de late reactie! Ik heb de kwestie inmiddels in behandeling genomen en uitgezet bij derden voor nader onderzoek. Ik kom hier z.s.m. bij je op terug. Zie ook de e-mail die ik je hier vandaag over gestuurd heb. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Beste Hulkietulkie, Het duurt langer dan verwacht maar ik ga ervan uit dat het voor het einde van deze week opgelost is. Een collega van mij neemt deze week contact met je op hierover. Groet, Robin, Oxxio medewerkster

Alle klachten die gemeld zijn door Hulkietulkie