Klacht: Bel bus meldt dood leuk dat chauffeur andere planning is gaan doen. Ander half uur van te voren rit aangevraagd

op 08 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste medewerker voor de zoveelste keer blijkt de belbus gewoon scheit te hebben aan klanten van arriva. Ruim van te voren rit aangevraagd. 15:40 voor dienst van 16:53.
Als ik om 16:57 bel voor status van de rit wordt ik 5 minuten in de wacht gezet om vervolgens te horen dat de chauffeur heeft besloten om niet te komen en dat het in het geheel niet duidelijk is wanneer er wel vervoer kan komen!
Zo wenst arriva dus met haar klanten om te gaan door de dienst uit te besteden aan taxi bedrijven die scheit hebben aan die lastige arriva klanten.
Aangezien hier geen nood situatie is geweest maar duidelijk door het taxibedrijf is aangegeven dat de chauffeur zelf bepaald welke rit hij pakt, waarschijnlijk lucratiever dan arriva ritje, hou ik arriva aansprakelijk voor het tijd verlies op deze zondag. Inmiddels is het bijna 17:30 en er is nog steeds geen vervoer geregeld door het bedrijf dat u in vertrouwen uw dienstregeling laat uitvoeren!
Graag hoor ik van u hoe u mij tegemoet wilt komen en wat uw sancties zijn tegen het bedrijf dat op deze manier met uw klanten om gaat.
Zet anders duidelijk een rectificatie op iedere site, app, of andere mogelijkheid waar u als vervoerder uw diensten aanbiedt dat gebruik van deze wijze van vervoer geheel voor eigen risico is!

Nogmaals, van te voren heb ik duidelijk gevraagd naar deze reis bij de vervoerder van dienst maar er is mij op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat er een kans was op een dergelijke vertraging!

Ik hoop dat u lering trekt uit deze klacht en uw verantwoordelijkheid als vervoerder neemt om klanten de service te verlenen die ze in het vooruitzicht wordt gesteld.

Graag verneem ik zsm uw reactie en de consequenties voor het bedrijf waarbij u het lot van uw klanten in handen legt.

Ik moet op dit moment maar afwachten hoe laat ik aankom op mijn bestemming.

E. de Blok

debloke1516@gmail.com

Met een tegemoetkoming voor de verloren tijd.
Ik zal u besparen wat voor emotioneel leed hier op moederdag mee veroorzaakt is!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Hallo Eddy, Je klacht is me duidelijk. Als een belbus gereserveerd wordt, dient deze gewoon op de afgesproken tijd te verschijnen. Wat mij niet duidelijk is om welke halte en welke belbus (regio/plaats) het hier gaat? Zou je mij dat nog aan kunnen geven? Dan stuur ik je klacht door naar de regio zodat dit intern verder opgepakt wordt. Onze excuses voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Edeblok

1 jaar geleden - Beste, In mijn frustratie afgelopen zondag totaal niet aan gedacht dat die gegevens uiteraard belangrijk zijn om de klacht juist af te handelen! Het betrof de halte " centrum Dordrecht voor bus lijn 21 richting Ridderkerk! Overigens moet ik er nu, eerlijk is eerlijk, wel bij vermelden dat de chauffeur toen hij er ruim 40 minuten later was, wel service verleende door de snelste route te rijden en me voor het ongemak vlak voor de deur liet uitstappen. Neemt natuurlijk niet weg dat dit niet de manier is hoe men met klanten moet omgaan. Met vriendelijke groet, E de Blok

Arriva

Heeft op 15 mei 2016 om 15:08 geantwoord

Hallo Eddy,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Fijn om te lezen dat de betreffende chauffeur wel zijn best deed om jou uiteindelijk zo snel mogelijk op plaats van bestemming te krijgen.

Je klacht heb ik doorgestuurd naar onze manager in de regio, zodat hij hierover contact op kan nemen met het bedrijf dat de belbussen regelt. Belangrijkste doel hierbij is om herhaling van dergelijke voorvallen in de toekomst te voorkomen.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Edeblok