Klacht: Behandeling na het vermoeden van winkeldiefstal

op 25 mei 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vanmiddag 25-05-2016 rond 14.10 ga ik boodschappen doen bij de Albert Heijn aan de Amsterdamsestraatweg nr 367A. Dit omdat ik om half 3 moet werken, ik ben werkzaam als beveiliger/portier in een forensisch psychiatrische inrichting. Ik kom binnen met een tas met al enige spullen erin ivm de late dienst dus. Ik doe me boodschappen en mag bij de balie afrekenen omdat deze mw dat zegt. Ik hoef geen bonnetje omdat het maar een aantal boodschapjes zijn..
Ik wil naar de uitgang lopen en een medewerker houd mij aan en zegt, (met de nadruk op zegt, want vragen is er blijkbaar niet bij..) tegen mij of ik nu meteen met hem wil meelopen naar achter..
Ik begrijp het dat als er een vermoeden is en dat er een controle uitgevoerd moet worden, alleen de woorden die hij gebruikte kwamen op mij over alsof ik een crimineel was en ik mee moest lopen met hem. Ik schrik hiervan omdat ik mij van geen kwaad bewust ben. Ik loop vervolgens mee en onderweg vraag ik wat de reden is.. Deze meneer verteld mij dat ik iets in mijn tas heb gestopt en er weer uitgehaald heb… Nou toen voelde ik me helemaal een crimineel, omdat dit helemaal niet waar is. Ik heb in mijn leven nooit wat gestolen. Ik loop met deze meneer mee naar boven en tref nog een aantal mensen die dit dus gaan onderzoeken. Ik moet maar even wachten en dan vertellen ze mij wel hoe en wat. Een mw (ik denk een leidinggevende of zo) blijft bij mij en ik laat uit mezelf zien wat er allemaal in me tas zit, open pakjes en etenswaren van zelfs een andere winkel en andere non-food artikelen. Ze vraagt bij welke kassa ik heb afgerekend omdat ik geen bonnetje heb, ze kijkt dit na en alles klopt. De meneer die de beelden heeft bekeken komt terug en zegt dat alles in orde is. En dat ik dus mag gaan. Ik probeer de medewerkers nog duidelijk te maken dat ik me aardig in me trots voel aangetast en toch ook wel een beetje publiekelijk te schande voel gezet, hier hebben de medewerkers geen boodschap aan omdat ze maar blijven hameren op het feit dat ze het recht hebben om een tas controle te doen. Wat uiteraard waar en ook terecht is, En ik het juist heel goed vind dat ze dit doen ivm de echte winkeldieven. Alleen probeerde ik hun dus ook duidelijk te maken dat de manier waarop echt anders kan en dat ik mij als een crimineel behandelde voelde, en was er best van ontdaan. Ik moet in mijn werk ook controles uitvoeren, maar dat doe ik niet op zo’n manier, dan kan dat me baan kosten. Ze hadden hier verder geen boodschap aan. Ik heb totaal geen excuses of begrip gehad van uw medewerkers, wat ik erg kwalijk vind! Ik werd uiteindelijk door de mw naar buiten geëscorteerd. Dit voelde zo raar en onprettig dat ik bij de uitgang nog een keer probeerde uit te leggen hoe ik dit alles heb ervaren en dat er geen eens een excuses af kon. Ze zei vervolgens dat ze hier de kans niet voor heeft gekregen, wat helemaal niet waar was, omdat ze maar bleven hameren over het recht dat ze hadden… Nogmaals begrijp ik dat zij hun werk moeten doen waar ik erg veel respect voor heb, enkel de manier waarop, daar schort het heel erg aan!
De volgende keer dat ik bij deze AH boodschappen ga doen, zal ik me niet prettig voelen omdat ik toch werd verdacht van winkeldiefstal, ook al was dit niet het geval.
Ik wilde deze klacht toch even kwijt omdat ik er toch best wel last van heb, het is niet zomaar even iets als je verdacht word van winkeldiefstal

Op z'n minst een welgemeende excuses.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Louanne