Klacht: Behandeling BCC en Philips onvoldoende ongeintresseerdheid!

op 14 januari 2014 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

De TV gekocht voor 649 euro bij BCC te Delft 11-05-2013 omschrijving TV 01 artikel 63134-37PFL4007H LCD KTV.Op 18-11-2013 is de TV defect “geen beeld meer, alleen gekleurde vertikale strepen te zien”.Gebeld naar BCC , de TV is op 21-11-2013 meegenomen voor reparatie door een monteur “hij heeft van de defecte TV fotos gemaakt” de naam van die monteur is de heer Meijsen telefoon 0630165979.
Hij heeft de defecte TV gebracht bij CE Repair te Dordrecht.
Van Repair heb ik inmiddels 5 keer een e-mail bericht ontvangen prijsopgaven totaal 1.070.00 euro.

Maar omdat het niet mijn schuld is van de defecte TV en omdat er nog Fabrieksgarantie is kan ik onmogelijk op die berichten van Repair ingaan!

Geprobeerd als volgt:
Met de koopbon bij BCC te Delft geweest daar het probleem voorgelegd;
E-mail bericht verzonden via contactformulier van de Webshop van BCC 16-12-2013;
E-mail bericht verzonden 29-12-2013 Bij BCC Service Bruingoed mijn bericht is doorverzonden naar een gespecialiseerde Afdeling van BCC;
Weer e-mail bericht (08-01-2014) naar Service Center van BCC gevraagd om informatie mijn bericht is doorgestuurd naar die gespecialiseerde Afdeling referentienummer:CRM0032578.Van die Afdeling nog geen bericht ontvangen.

Alsmede drie e-mail berichten verzonden naar noreply@philips-tvconsumercare 22-12-2013/02-01-2014/08-01-2014, referentienummer:1008337 ,aangegeven dat de TV defect is. Op 09-01-2014 werd ik gebeld door een mevrouw van Philips zij vertelde dat zij niets kon doen en dat ik bij BCC te Delft moest zijn omdat ik de TV daar als eerste had gemeld van de defecte TV.

Door deze gemakzuchtige handelwijze van BCC en Philips hebben zij veel ongemak veroorzaakt om die reden doe ik nogmaals een beroep op Febrieksgarantie binnen die twee jaarstermijn,koopdatum 11-05-2013.

Mochten er onderhavige stukken nodig zijn dan stuur ik dat(indien nodig?) op naar een adres.

Hoop voldoende informatie te hebben gegeven.

Dat BCC spoedig een beslissing neemt bertreffende herstel van de TV of een nieuwe TV.Hoewel ik hierbij op moet merken dat de TV is gekocht voor 649 euro en de reparatie bij CE Repair is 1.070.00 euro.De beslissing wat te doen is voor Philips of BCC!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 04 februari 2014 om 11:45 geantwoord

Er is bij deze reparatie, casenummer 9585439, schade door onheil van buitenaf geconstateerd. Dit wil zeggen dat er door een externe oorzaak schade is ontstaan aan het apparaat.
Het kan geel goed dat u zich van geen kwaad bewust bent, echter de technische bevindingen laten simpelweg geen andere conclusie over. Dit soort schade, vochtschade, kan niet spontaan ontstaan, en is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
Het is een half jaar na aankoop niet aan BCC om aan te tonen wat de toedracht is geweest die heeft geleid tot de schade. Constatering volstaat.
Mocht u hier vragen of opmerkingen over hebben dan horen wij dat graag van u.

Alle klachten die gemeld zijn door henkschuur