Klacht: Begeleiding vinden stageplaats

op 19 juni 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg de opleiding paraveterinair via de LOI, juist omdat je dan de opleiding op eigen tempo kan doen, iets wat door alle regeltjes eromheen niet echt mogelijk is. Omdat ik zelf geen stageplaats kan vinden vraag ik al langere tijd of de LOI hierin iets wilt betekenen. De klantenservice is echter slecht op de hoogte van wat er allemaal speelt en daar je steeds met andere mensen communiceert krijg je in verschillende gesprekken soms antwoorden die haaks op elkaar staan waardoor je soms echt niet meer weet waar je nu aan toe bent.
Reeds vanaf januari 2017 vraag ik de LOI om ondersteuning bij het vinden van een stageplaats daar dit zelf echt niet lukt, ondanks het versturen van talloze mails naar leerbedrijven zoals op de door jullie genoemde sites. Ben ook ter plaatse geweest bij leerbedrijven om op die manier om een stageplaats te vragen. Helaas ontving ik vaak geen antwoord en werd anders meestal aangegeven dat deze bedrijven geen plaats hebben voor extra stagiaires. Heb ook twee meeloopdagen gehad, helaas leverde ook dit geen stageplaats op.
Ik heb daarom het LOI telefonisch en per mail meerdere malen om hulp hierbij gevraagd, het antwoord wat ik dan na een aantal weken wachten en meerdere keren bellen, mede om antwoord te krijgen op de lopende vraag, krijg is elke keer een antwoord waar ik niks mee opschiet of een antwoord wat ik al eerder heb gehad van de LOI. Als ik dit dan aangeef kan ik weer een paar weken wachten op het volgende antwoord, waar ik dan vaak ook weer niks mee opschiet. Dit terwijl de LOI in haar eigen cursusmateriaal (BPV-boek MBO Dierenartsassistent BGO, algemeen deel, versie *162Q99-2014, onderaan pagina 11) aangeeft dat ze de mogelijkheid bieden om een stageplaats voor de cursist te zoeken als dit na het afleggen van een bepaald gedeelte van de opleiding zelf onmogelijk blijkt te zijn.

Graag zou ik willen dat de LOI gaat bemiddelen in het zoeken van een stageplaats zodat ik op korte termijn zeker ben dat ik mijn opleiding verder kan zetten en ook kan afronden. Ik heb inmiddels met veel pijn en moeite een stageplaats voor 160 uur (Dierenkliniek de Beemd, Oosterhout van 31 juli t/m 25 augustus 2017) en een stageplaats voor 350 uur (Dierenopvangcentrum Tilburg van september tot en met december 2017) gevonden. Dit zijn beide stageplaatsen waar ik geen praktijkexamen kan/mag doen.
Samengevat, ik wil graag dat de LOI voor de resterende 450 uur een stageplaats gaat zoeken in mijn directe omgeving (met beperkt budget afhankelijk van openbaar vervoer of brommer) vanaf januari 2018 zodat ik mijn opleiding voor de zomer van 2018 kan afronden. Op deze plaats moet het afleggen van het praktijkexamen mogelijk zijn.

Opmerking: Deze stage is op dat moment (januari 2018) ook het enige wat ik voor mijn opleiding nog moet doen voor ik kan afstuderen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Tanimara, Vervelend om te vernemen dat het niet lukt met een stageplek. Ik zal je bericht doorsturen naar ons stagebureau om te bespreken wat we hierin voor je kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Patricia namens LOI Webcare

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Tanimara, Naar aanleiding van je bericht zijn wij inmiddels in contact meteen aantal mogelijke nieuwe stageadressen in de buurt van Dongen. Helaas hebben ook wij nog geen positieve reacties mogen ontvangen. Uiteraard laten wij het weten als we wel een positieve reactie krijgen, maar kunnen hierin niets beloven. Daarnaast hebben bij de onderstaande adressen eerder cursisten van de LOI stage gelopen. Ook dit geeft geen garantie dat ze momenteel een stageplaats beschikbaar hebben, maar je kunt het in ieder geval proberen. Dierenartsenpraktijk 'S-Hertogenbosch, Den Bosch Dierenkliniek Kaatsheuvel, Kaatsheuvel Dierenzorggroep Louwersplein, Hendrik Ido Ambacht Dierenkliniek De Beemd, Oosterhout Dierenartsenpraktijk Suylighem B.V., Zuilichem Hopelijk kom je wellicht met één van deze adressen wel verder. We vernemen graag de reacties van deze adressen nadat je ze hebt benaderd. Daarnaast willen wij aangeven dat het best kan zijn dat de stageplaatsen in de buurt van Dongen schaars zijn en dat het wellicht toch nodig is om hiervoor verder te reizen. Met vriendelijke groet, Patricia namens LOI webcare

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Tanimara, Naast de adressen die ik je vorige week heb gestuurd hebben wij via de site van SBB in totaal 56 adressen gevonden binnen een straal van 10 kilometer. Heb jij deze ook gevonden en wellicht benaderd. Kun je ook aangeven op welke manier je deze adressen hebt benaderd? We zien je reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Patricia namens LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht T. de Jager

1 maand geleden - Beste, Niet al deze bedrijven bieden de mogelijkheid om meer dan 75% van de opdrachten uit te voeren. Het is namelijk zo dat een bedrijf dat bijvoorbeeld alleen voeren en verzorgen kan bieden zich ook kan registreren als leerbedrijf paraveterinair, dit is op de site van stagemarkt te controleren. Daar 75% van de opdrachten kunnen uitvoeren een vereiste is voor een locatie waar je ook praktijkexamen wilt doen heb ik dus alleen contact gehad met de bedrijven die zich echt richten op diergeneeskunde zijnde de dierenartsenpraktijken en dierenklinieken. Met deze bedrijven heb ik of via de mail contact gehad of ik ben er zelf langs gegaan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geantwoord, verblijf ik, Met vriendelijke groet, Tanimara de Jager

Reactie van de melder van de klacht T. de Jager

1 maand geleden - Beste, Bij deze wil ik u graag laten weten dat ik erin ben geslaagd om zelf een stageplaats te regelen. Dat betekend dat ook dat het huidige probleem is opgelost, wel blijft het dat ik naar u toe de opmerking wil plaatsen dat het fijn zou zijn als de mensen van de klantenservice in de toekomst hetzelfde verhaal zouden vertellen. dit zou namelijk veel frustratie voorkomen. Voor nu in ieder geval bedankt, met vriendelijke groet, Tanimara de Jager

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 10 juli 2017 om 18:51 geantwoord