Klacht: Bedrijfsvoering Corana Lidl Weert

op 20 mei 2020 over Lidl in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als vaste klant vanmiddag boodschappen gedaan in filiaal Weert….Afschuwelijk!!!
Waar zijn de REGELS gebleven van het aantal personen per gezin om boodschappen te doen? Het gevolg is dat er vanuit één gezin wel drie boodschappenwagens (waarvan 2 leeg) door de winkel rijden. Liefst natuurlijk zij aan zij door de gangen. Afstand houden was al moeilijk… maar nu dus helemaal!! Je creëert hiermee alleen maar lange wachtrijen bij de kassa’s en blokkering van de gangen laat ik het dan nog niet hebben over de ontstane irritatie. Wel met hoofdletter, COMPLIMENTEN voor het personeel op de werkvloer, zij doen hun uiterste best in deze bizarre tijd waarin jullie ze meer mogen en moeten beschermen en ondersteunen. Het schijnt dat de klanten die de grootste mond over de regels en maatregelen hebben ( en deze ook niet opvolgen) door de klanten service ook nog worden beloond. BIZAR.. Mijn boodschappen doe ik voorlopig wel bij de JUMBO waar wel de regels worden gehanteerd dus hier is nog respect voor het personeel wat daar werkt en ook voor hun klanten.

met vriendelijke groet,

Marian Wijen

Gewenste Oplossing:

Het mag duidelijk zijn dat de KLANT zich veilig moet voelen en zeker serieus genomen voelt, maar zeker ook jullie personeel, dit zijn jullie kanjers... Ben er ZUINIG op...

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 20 mei 2020 om 09:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 20 mei 2020 om 09:44 geantwoord

Hier de regelgeving RIVM Supermarkten, https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/25/nieuwe-regels-voor-verantwoord-winkelen
In aanvulling op alle goede initiatieven die hiervoor in het land al worden genomen ondersteunt het protocol Verantwoord winkelen (pdf, 126 kB) ondernemers om de regels op een eenduidige manier te communiceren. Daarnaast nemen winkeliers diverse sectorspecifieke maatregelen, zoals het invoeren van een deurbeleid. Het nieuwe protocol (met spelregels en de bijbehorende poster) wordt vanaf vandaag verspreid onder alle winkels in Nederland die open zijn. Belangrijkste regels voor klanten; winkel zoveel mogelijk alleen, betaal zoveel mogelijk met pin/mobiel, houd 1,5 meter afstand en volg de aanwijzingen op van de medewerkers. DUS ZOVEEL MOGELIJK ALLEEN EN NIET IEDEREEN VAN ÉÉN GEZIN ÉÉN WINKELWAGEN MEEGEVEN. Het personeel krijgt de opdracht om iedereen een winkelwagen mee te geven en dit is dus niet conform de RIVM-regels. Geef jullie personeel de 1.5 meter ruimte (heel belangrijk) en jullie klanten. Dus de oplossing, jullie deurbeleid aanpassen aan de RIVM regels..

Alle klachten die gemeld zijn door Kwpg. Mertens