Klacht: Bedrijf levert bestelling niet en website is nu offline

op 12 augustus 2017 over ElektronicaWereld.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Op maandag 7 augustus heb ik via internet een product besteld bij ElektronicaWinkel.nl en via iDeal betaald (tegenrekening NL48DEUT0319887774). Hiervan heb ik per mail een bevestiging gehad met daarin bestelnummer W26497.

Volgens de website was het product op voorraad en volgens de FAQ op de site worden producten die op voorraad zijn en vóór 16u besteld worden dezelfde dag verstuurd.

Het product had dus dinsdag 8 augustus verstuurd moeten zijn en woensdag 9 augustus geleverd. Helaas heb ik na die ene bevestigingsmail niets meer gehoord of gekregen. Ondertussen is de website al de hele dag offline met de mededeling dat ze “wegens onderhoud aan de database enkele minuten offline zijn”.

Naast het ineens offline zijn zijn er voor mij nog 2 redenen om nu al aan de bel te trekken:
– de tegenrekening is: NL48DEUT0319887774 (daarop zoeken levert allerlei klachten over steeds andere bedrijven)
– de tekst in de bevestigingsmail: “Zodra de betaling is goedgekeurd wordt de bestelling meteen verstuurd!”. Wat is er goed te keuren aan een iDeal betaling?

Mijn voorkeur heeft het als de bestelling geannuleerd wordt en ik mijn geld terug krijg (heb het namelijk ondertussen ergens anders besteld). Anders als het product geleverd wordt zodat ik het kan retourneren.

Reactie van de melder van de klacht freddyh

1 week geleden - Product is vandaag geleverd (wel 2 dagen te laat dus), alleen is de site nog steeds offline. Ik vertrouw het niet om het product eventueel te retourneren.

Alle klachten die gemeld zijn door freddyh