Klacht: Bedrijf betaald niet op tijd terug

op 22 januari 2014 over Deals4sale.nl in de categorie Deal-Sites

Op 10 december 2013 09:09 schreef ik:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een tijdje terug twee truien bij u besteld. Een van die truien heb ik retour gestuurd wegens veel te klein, retour formulier etc, alles meegestuurd, maar tot op heden heb ik nog niks vernomen.

Via trackentrace.nl kan ik zien dat de retourzending al wel bij u is ontvangen. Dus graag verneem ik van u wanneer dit afgehandeld wordt.

Antw:

Beste Ronald,
Wij hebben op 20 november uw retourzending in goede orde ontvangen.

Wij leggen een refund neer bij de afdeling betalingen.

Wij houden een terugbetaling aan conform de Wettelijke Bepalingen van 30 dagen.

Dit betekent dat u de terugbetaling omstreeks 20 december mag verwachten.

De achterliggende gedachte hiervan is, dat veel klanten in die periode toch nog iets zien op onze nieuwe site www.only24.nl, wat ze willen bestellen en dan hoeft u geen verzendkosten meer te betalen want dan wordt het gezien als een omruil. Mits u dit via dit mailadres doorgeeft.

Verneem het graag van u.
Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd mailen.
Nog een prettige dag toegewenst.
Only24.nl
Lydie Romijn

————————–

Sent: Wednesday, January 15, 2014 11:19 PM
To: support@only24.nl ; Deals4Sale.nl
Subject: Re: Wanneer wordt mijn retour zending afgehandeld??

Ik heb de terugbetaling nog steeds niet ontvangen!!!

Jullie zijn wettelijk verplicht dit bedrag binnen 30 dagen terug te betalen ,,, dat was voor 20 december 2013.

Is het bedrag niet voor 20 januari 2014 op mijn rekening bijgeschreven dan ben ik genoodzaakt het bedrag wat u aan mij verschuldigd bent te verdubbelen!

Antw:
Op 21 januari 2014 15:07 schreef Deals4sale.nl :

Geachte heer Dennemans,

Excusses voor de late reactie.
De refund zal deze week zijn bijgeschreven op uw rekening.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard altijd mailen.

Sima Ramdjas

——————————–

Geachte heer/mevrouw,

U bent wettelijk verplicht binnen 30 dagen te betalen, wettelijk verplicht BINNEN 30 dagen! Zoals U zelf al aangeeft: “Wij houden een terugbetaling aan conform de Wettelijke Bepalingen van 30 dagen.”
Als U dan aangeeft dat ik de terugbetaling omstreeks 20 december kan verwachten … dan kan het ook 21 december worden??? Dan bent U al in overtreding, want het moet BINNEN 30 dagen terug betaald ZIJN!!

U bent nu 33 dagen te laat met betalen en ik heb U vorige week nog de hand gereikt door U nog een kans te geven om het verschuldigde bedrag voor 20 januari op mijn rekening te krijgen, zonder resultaat.

U bent nu volgens de wet verplicht mij een boeterente van 8% van het factuurbedrag te betalen. Daarnaast heb ik recht op een onkostenvergoeding van 40 euro voor de te laat betaalde factuur.

R. Dennemans

Als ik de klachten hier zie is het eerder regel dan uitzondering dat ze niet of te laat betalen, daarom, zoals ik al aan heb gegeven in mijn klacht hierboven:
8% van het factuurbedrag als boeterente en 40 euro onkostenvergoeding voor de te laat betaalde factuur.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Deals4sale.nl over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Deals4sale.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door R. Dennemans