Klacht: Bedreiging, misleiding, ondeugdelijke goederen

op 27 september 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Dochter heeft een gratis proefpakket dieetpillen besteld. Misleid door de advertentie. Bij niet tevreden moet restant worden teruggestuurd via een formulier. Pillen hebben geen enkele werking, via internet ontdekt dat er vele klachten meer zijn over dit bedrijf en haar producten.
Nergens een formulier te vinden. Geen contact mogelijk met bedrijf.
Na enige tijd facturen en aanmaningen. Incasso bureau verwijst naar niet te bereiken leverancier. Inmiddels deurwaarder met dagvaarding op de stoep. Bedrijf wel te bellen maar alleen voor nieuwe producten.

Als het bedrijf haar waardeloze pillen terugneemt. en mijn kind met rust laat. Gratis proefpakket hoort niet dergelijke problemen op te leveren.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Reactie van de melder van de klacht mp6

2 weken geleden - factuurnummer 1ALX260711 d.d. 10-04-2017 Dochter heeft PDD NOS . Deze situatie levert veel te veel stress en prikkels voor haar. Derhalve contact via moeder. Ongebruikte pillen zijn nog aanwezig.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 03 oktober 2017 om 14:08 geantwoord

Beste M Potters,

Wat een vervelende situatie. Uw dochter heeft een bestelling geplaatst inzake Forskolin Forte & Detox Forte. Dit is een kuur van 30 dagen, echter mag u deze kuur 10 hele dagen testen. Op de 10de dag dient er wel een keuze gemaakt te worden.

1) U gaat door met de kuur van 30 dagen en u betaald de bijbehorende factuur.
2) U gaat niet door met de kuur van 30 dagen en u retourneert het geopende pakket in het gestelde termijn. U dient ervoor te zorgen met een geopend pakket, dat het uiterlijk op de 14de dag weer retour is gekomen bij onze webshop.

Bij een gesloten pakket geldt de regel; u kunt zich in 14 dagen herroepen en dan heeft u nog 14 dagen de tijd om het pakket retour te laten komen bij onze webshop.

Dit staat allemaal heel duidelijk op onze website vermeld en tevens in het retourbeleid/ algemene voorwaarden waarmee akkoord is gegaan ten tijde van de bestelling. Ook is er een betaalmethode gekozen, aangezien u deze kuur ook vooraf kan betalen.

Wat vreemd dat u geen contactgegevens kan vinden, aangezien in de bevestiging die uw dochter per email heeft ontvangen en tevens op onze website heel duidelijk onze contactgegevens staan genoteerd.

Helaas bent u wel te laat met het retourneren van producten, waardoor wij een retourzending niet meer kunnen accepteren.

Uw dossier is in zo een gevorderd stadium dat wij u helaas geen oplossing meer kunnen bieden.

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Laura Fenanlamber

Heeft op 05 oktober 2017 om 03:58 geantwoord

Zoals Bralex zelf meldt kunnen zij geen oplossing bieden.

Alle klachten die gemeld zijn door mp6