Klacht: Bed niet bezorgd

op 05 maart 2015 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb vorige week een bed met ordernummer 9200342506 besteld via de site van leen bakker. Op de site kun je aangeven welke dag deze bezorgd kan worden. Ik had gekozen voor woensdag 4 maart omdat ik dan het overgrote deel van de dag thuis was.
Die ochtend kreeg ik een sms dat het bed tussen 16:23 en 19:23 uur bezorgd zou worden. Dit kwam mij slecht uit omdat ik moest werken van 15-20. Ik heb mijn werk gebeld en gezorgd dat een collega voor mij kon invallen. Dit was verder geen probleem omdat ik het bed dan in ontvangst kon nemen. Om 16:45 uur ontving ik een sms dat ik de eerstvolgende klant was waar een levering bezorgd ging worden en dat ik deze kon verwachten op 17:20 uur. Prima service. Helaas was er om 17:20 uur geen bed en die is de hele avond ook niet gekomen.
Ik heb vanochtend 5 maart gebeld naar de klantenservice van leen bakker. Hier werd ik vriendelijk geholpen. Ik heb het verhaal uitgelegd en ik werd vrij snel teruggebeld voor een nieuwe afspraak. Ik heb toen zelf aangegeven dat ik het prettig vond om teruggebeld te worden zodra ze contact gehad hebben met postNL, omdat ik benieuwd was hoe het kan gebeuren dat de bezorger niet geweest is.
Toen ik terug gebeld werd, kreeg ik te horen dat de bezorger van postNL had aangegeven dat hij wel geweest was, maar niemand open had gedaan. Dit is echter onmogelijk, want ik ben de hele dag thuis gebleven en heb op de deur gelet. Bovendien hebben we 2 honden die het meteen merken als iemand voor de deur staat en gaan blaffen. Het kan dus absoluut niet zo zijn dat hij geweest is. Bovendien zat er ook geen briefje in de brievenbus dat de levering niet gelukt was. De mevrouw van de klantenservice die ik aan de lijn had, die gaf aan dat de bezorgers normaal gesproken naar leen bakker bellen als de bezorging niet gelukt is. Ook dat had meneer niet gedaan, omdat zijn ‘telefoon leeg was’ (dit gaf hij zelf aan). De mevrouw van de klantenservice zei eerlijk tegen mij dat ze het een raar verhaal vond en twijfelde of hij eerlijk was.
Vervolgens vroeg ik of jullie vanuit leen bakker hier een regeling voor hadden, omdat het heel onprofessioneel is en ook super vervelend, omdat ik de hele dag thuis ben gebleven om op het bed te wachten en zelfs mijn werk heb afgezegd hiervoor. Ik kreeg als antwoord dat hier geen regeling voor was omdat dit eigenlijk nooit gebeurt. Ik begrijp dat er geen regeling voor is als het nooit gebeurd, maar wat ik niet begrijp is dat hier nu in mijn situatie niets tegenover staat. Van een bedrijf als leen bakker moet ik toch kunnen rekenen op betrouwbare bezorgtijden? Dit lijkt mij niet meer dan normaal, vooral omdat het product al betaald is.

Dat de bezorger van postNL waarschijnlijk gewoon lui geweest is en geen zin had zijn waarschijnlijk laatste order te bezorgen (de woorden van de mevrouw van de klantenservice), moet niet ten koste gaan van mij als klant. Aan de bezorging zelf kan nu niks meer gedaan worden, maar ik verwacht wel dat jullie als professioneel bedrijf hier iets van een vergoeding tegenover stellen. Aangezien ik een oproepcontract heb, kost deze actie mij 40,00 euro. Als het bed daadwerkelijk bezorgd was, dan kan dat nog, maar nu moet ik nóg een keer thuis blijven.
Ik vertrouw erop dat deze klacht alsnog goed wordt opgepakt en dat ik spoedig een reactie ontvang waaruit zal blijken dat Leen Bakker weet wat klantvriendelijkheid is. Mocht de reactie geen daadwerkelijke tegemoetkoming opleveren, dan onderstreept dat mijn teleurstelling in de service van Leen Bakker. Ik zal dan zeker overwegen mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Ik hoop echter dat dit niet nodig zal zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Amberwondergem1