Klacht: BCC low service

op 27 september 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Mijn moeder heeft bij de BCC in Leeuwarden op 02-12-2013 een Asus Tablet gekocht. Zij had al binnen een half jaar dat haar scherm vreemde lijnen door het beeld toonde. Mijn moeder van 80 is eerst zelf op de fiets naar de BCC toegeweest omdat ze niet graag een ander lastig valt, maar zij is daar toendestijds afgescheept dat hun het niet kon beamen. Op 21-10-2015 ben ik voor mijn moeder naar de BCC geweest met hetzelfde klacht en die is toen wel ingenomen en werd aan mij gerepareerd afgeleverd op 18-11-2015. Mijn moeder heeft daarna niet lang van kunnen genieten voordat diezelfde klachten weer opspeelden. Zij heeft eerst een hele poos niets over gezegd want ze wil natuurlijk weer ons niet lastig vallen. Uiteindelijk wordt het weer steeds erger en vertelt ze het toch.Ik ben met die tablet op 9-9-2016 terug geweest naar de BCC en alles uitgelegd waarop de medewerker mij verteld dat dit onder een repeat garantie waarschijnlijk valt en dat het dan niets kost. De reparatie zou hooguit 2 weken duren en dat ze mij een mailtje zou sturen als ie weer klaar was.Ik hoorde maar niets dus ben vandaag op 27-9-2016 zelf naar de BCC geweest om te vragen hoe het zit. Ik krijg te horen dat er al met mij gecorrespondeerd is over een prijsopgave waarbij ik hun heb laten weten dat er helemaal niet met mij is gecorrespondeerd en een prijsopgave hoef ik niet te horen want dit is gewoon een garantie geval. Volgens hun is dat niet zo en het komt op €170 waarbij ik natuurlijk zei dat ik daar niet mee akkoord ga. Na overleg met een andere collega will de BCC zelf €70 schuld nemen waarbij er alsnog €100 betaalt moet worden. Daar ben ik ook niet akkoord meegegaan en hun ook vertelt dat ze dit niet een oude vrouw aan kunnen doen die voor die tablet hard heeft gespaard. Daar kunnen ze niets mee waarop ik hun had vertelt dat hun High Service vies tegenvalt en dat ik nooit weer wat bij hun zou kopen en ben toen kwaad de winkel uitgelopen en gezegd dat ik hier werk van ga maken. Bij deze dan BCC !!!

Ik ben tevreden als die tablet van mijn moeder kosteloos gerepareerd wordt of dat ze een nieuwe kosteloos wordt aangeboden. Zij heeft van deze tablet al genoeg ellende mee gehad.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 30 september 2016 om 15:10 geantwoord

Beste

Vervelend dat de Asus voor de tweede keer een defect vertoont.

De eerste melding die bij ons bekend is, is op 22 maanden, de Asus is toen onder garantie gerepareerd. Dat er meteen weer problemen voordeden is ons jammer genoeg onbekend.

De tweede klacht die bij ons binnen kwam is op 33 maanden. Er moet een onderdeel vervangen worden, hier zijn kosten aan verbonden maar er wordt wel rekening gehouden met de leeftijd van de Asus.

Mieke
BCC

Heeft op 01 oktober 2016 om 08:52 geantwoord

Ik heb het gevoel dat er alleen naar datums is gekeken en die verhaal waarbij ik heb geprobeerd die situatie van mijn oude moeder uit te leggen gewoon niet met enig begrip is gelezen. Er wordt niet eens een bedrag genoemd bij die oplossing. Wij steken geen cent meer in een product waar wij totaal geen vertrouwen meer in hebben. Wij gaan voor mijn moeder dan maar samen als familie een nieuwe tablet voor haar halen, maar ik weet i.i.g. wel waar wij hem niet gaan kopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pedro63