Klacht: batterij laptop laat het telkens opnieuw afweten – Dell wil dit niet onder garantie behandelen

op 02 augustus 2016 over Dell in de categorie Electronica - Computers

de batterij van mijn (dure) laptop Dell Precision M6800 heeft het sinds de aankoop telkens na 6 tot 8 maanden laten afweten. Hoewel binnen de garantietermijn, stelt Dell dat de batterij niet binnen de garantie valt, ook niet als deze telkens na zo’n korte periode defect gaat. Hun voorstel: een nieuwe batterij aankopen: 250€, met 1 jaar garantie, of een refurbished batterij (80€), met 3 maand garantie. Na controle op amazon.com blijkt dezelfde, nieuwe, batterij hier voor 90€ verkocht te worden. De Dell medewerker stelt dat, als ik niet tevreden ben, ik maar een brief moet schrijven naar Dell Amsterdam, t.a.v. de klachtendienst…

Een batterij mag niet defect gaan na 6 maand bij normaal gebruik. Indien dit wel zo is vraag ik dat Dell zijn verantwoordelijkheid neemt, en een nieuwe, gratis, batterij ter beschikking stelt binnen de garantieperiode. Ook verwacht ik dat Dell uitzoekt waarom deze batterijen het met mijn laptop telkens zo snel opgeven: wat is er met mijn laptop aan de hand? m.a.w. dat ze het probleem bij de bron aanpakken, en niet gewoon telkens de batterij vervangen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dell

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dell nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door verdani