Klacht: Batavus Milano E-Go NuVinci : Irriterend geluid van ketting tegen kettingkast

op 16 april 2017 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Fiets aangekocht 26/06/2015
Onderstaand bericht naar Batavus verstuurd maar geen reactie op een nochtans gekend probleem :
Al herhaaldelijk langs dealer moeten gaan omwille van ketting die aanloopt in de kettingkast met irriterend rammelend geluid. Kettingspanning wordt dan telkens opnieuw afgesteld maar dit is maar een oplossing van korte duur. Heel graag uw technisch advies om de zaak te verhelpen. Hebben de kettinggeleiders in de kettingkast uberhaupt wel zin ? Is er mogelijkheid om een aanpassing te doen met kettingspanners ? Ik heb de indruk dat het hier een conceptfout betreft. Door het Nuvinci Harmony systeem komt er bij vertrek veel spanning op de ketting en de kettinggeleiders in de kettingkast kunnen die rek niet opvangen. GRAAG EEN NUTTIGE REACTIE MET TECHNISCH ADVIES OM DEZE IRRITERENDE KWELLING TE VERHELPEN aan een fiets die voor het overige voldoet.
Met vriendelijke groeten,

Tenminste een nuttig antwoord van BATAVUS over hoe kan verholpen worden aan de conceptfout bij de Batavus Milano E-Go NuVinci.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Batavus

4 jaren geleden - Geachte heer Van Elst, Dank voor uw bericht. Het spijt ons te lezen dat u niet naar tevredenheid van uw Batavus Milano NuVinci gebruik kunt maken. Helaas kunnen wij van afstand geen goed oordeel geven over uw klacht of u buiten uw Batavus dealer om verder helpen. Uw Batavus dealer kan zo nodig contact opnemen met onze technici voor overleg. Met vriendelijke groet, Afdeling Consumenten Batavus

Reactie van de melder van de klacht phil121

4 jaren geleden - Het is net mijn Batavus-dealer die opmerkt dat de ONDERSTEUNING VOOR KLANTEN IN BELGIË ONDERMAATS is en hier niet veel van verwacht moet worden. Graag per kerend bericht het bewijs van het tegendeel met concrete coördinaten van competent Batavus-technicus die kan gecontacteerd worden voor het verhelpen van de conceptfout.

Alle klachten die gemeld zijn door phil121