Mijn Klacht:
Beste Bart Smit medewerkers
Ik heb een correspondentie met uw medewerkers…
Mijn bestelling op 20-12 is nooit geleverd en mijn geld heb ik tot op heden niet terug. Ik hoorde ook helemaal niets meer van Bart Smit. Na aandringen zou het worden teruggestort maar dat was maar 89 van de 269 euro uiteindelijk. Daarna weer radiostilte ondanks mijn verzoek om uitleg. En vandaag, op 18 januari krijk ik de mail dat het allemaal ‘heel simpel’ is en dat ze wachten totdat ik de helft van mijn levering (die bij de winkel schijnt te liggen – alleen zijn jullie me even vergeten te informeren van dat detail) ga ophalen, retourneren e.d.
M.a.w.: Ik word verzocht om als klant het probleem van Bart Smit op te lossen.
Dat er 6 Auto’s 9 (van de 9) liggen is na 5 emails compleet nieuwe informatie voor mij. Ik kaartte al eerder gebrekkige informatie aan vanuit Bart Smit, maar dit is daar natuurlijk een fantastisch voorbeeld van.
Ik wist helemaal niet dat er überhaupt auto’s zijn geleverd aangezien ik op 21-12 een mail van jullie heb ontvangen waarin staat dat het artikel NIET wordt geleverd. Dus ook niet half. Bovendien heeft uw collega Jacqueline mij tot 2x toe in een mail gezegd dat de artikelen inderdaad niet geleverd zijn en dat de betaling in orde moet worden gemaakt. Ik verwijs iedereen naar de steeds uitgebreider wordende mailwisseling die ik met Bart Smit heb gehad hierover. Maar nu krijg ik vandaag dus de informatie dat ik als klant de problemen die jullie hebben veroorzaakt door
– het geven van incorrecte informatie op de website (dat de artikelen op voorraad waren terwijl dit niet zo was)
– Het annuleren van de bestelling nadat ik al een mail had ontvangen dat de bestelling in goede orde was ontvangen en verzonden terwijl dit dus helemaal niet het geval was.
– het niet terugbetalen van het al betaalde geld
– Gebrekkige communicatie (ik moet jullie steeds mailen, er gebeurt weinig (lees: niks) van jullie uit)
– het gedeeltelijk terugbetalen van de kosten die ik heb gemaakt voor niet ontvangen producten
– het niet correct informeren van de klant door pas na 5 keer contact aan te geven dat er opeens toch producten geleverd zijn en jullie wachten op de retour hiervan.
– Het vragen van het oplossen van het probleem door mij na bovenstaande gebrek aan service..
– Het ontbreken van enige zelfreflectie dat bovenstaande toch echt beter had gemoeten. De houding: ‘we gaan het oplossen!’ is jullie vreemd. Het is eerder een houding van: ‘los jij het maar lekker op en kijk maar of je je geld nog krijgt’.
Ik ga dus ook niet jullie probleem oplossen. Ik neem aan dat jullie met desbetreffend filiaal kunnen regelen dat deze levering retour kan.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Hartelijke groet
Tessa Fox
Gewenste Oplossing:
Als Bart Smit erkent dat ze een opeenstapeling aan fouten hebben gemaakt
Als Bart Smit dus enige klantvriendelijkheid toont
Als ik mijn geld retour krijg
Als het dus wordt geregeld door Bart Smit en ik als klant niet probleem eigenaar wordt gemaakt omdat jullie niet weten hoe het moet.
