Klacht: Misgelopen online aankoop – Geen service winkel – Asociaal gedrag medewerkers

user-1307273 op 23 november 2016 over Bart Smit in de categorie Speelgoedwinkels - Ketens

Bart Smit
TAV Thomas Smit
Postbus 69
1130 AB Volendam
Nederland

Dordrecht, 17 november 2016

Betreft : Klacht

Geachte heer Thomas Smit,

Op 15 oktober 2016 kocht ik bij u o.a. een pop. Het betreft een My First Baby Annabell. Helaas voldoet het product niet aan mijn verwachtingen. Daarom had ik besloten om de pop (ongeopend) om te ruilen voor een duurdere pop Baby Born interactieve pop uiteraard met bijbetaling.

Vanavond was ik langs geweest in uw vestiging aan de P.A. de Kok-Plein 143 te Dordrecht voor een geschikte oplossing. Ik kreeg een jong brutale brunette dame te spreken. Wat schets mijn verbazing dat ik enkel het artikel kon omruilen indien ik in bezit ben van een (uitgeprint) factuur, anders was niets mogelijk. Ik vroeg door of ik de verantwoordelijke kon spreken. Na 10 min gewacht te hebben vertelde deze dame dat ze de factuur nodig had en dat ze me daar niet aan kon helpen, omdat de klantenservice in de avonduren niet aanwezig zijn. Om het probleem op te lossen adviseerde ze me om elders de printje te maken. De achterliggende probleem is dat een willekeurige persoon kon langs komen met de doos. Daar kon ik mij gedeeltelijk in vinden en besloot om de factuur ergens uit te printen.

Ik ben vervolgens naar huis gereden om in te loggen in mijn mail om de factuur te zoeken. Helaas kon ik de factuur niet vinden. Ik bewaar altijd mijn documenten, de factuur is kennelijk tijdens de online aankoopprocedure niet naar mij gemaild. De verantwoordelijke vertelde dat dit vaker gebeurd.

Op de website van Bartsmit kwam ik de volgende tekst tegen : ‘’ Het is mogelijk een online aankoop te retourneren. Indien je in het bezit bent van een bewijs van aankoop kun je artikelen gekocht op bartsmit.com binnen 100 dagen na ontvangst retourneren. Indien gewenst ontvang je in dat geval je geld terug. Het artikel dient wel in ongebruikte en verkoopbare staat te zijn en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking te zitten’’. Ik dacht mooi!! Vervolgens ben ik bij een kennis langs geweest om de bewijs van aankoop uit te printen.

Net iets voor sluitingstijd ben ik met de uitgeprinte betalingsbewijs van mijn ING rekening en de Pakbon weer richting de bovenstaande vestiging gereden. Wederom werd ik door dezelfde medewerkers te woord gestaan. Om een lang verhaal kort te maken kreeg ik op een aanvallende wijze te horen dat men deze documentaties niet kon accepteren. Het was inmiddels iets over sluitingstijd en mijn probleem was niet opgelost. In plaats daarvan verzeilde ik in een verhitte discussie en kreeg ik allerlei zaken naar mijn hoofd geslingerd door de medewerkers. De verantwoordelijke maakte mij uit voor leugenaar en de jongere medewerker zei dat ik mijn BEK moest houden. ‘’Fijne klantbeleving bij Bartsmit’’. De winkel stroomde vervolgens vol met onuitgenodigde gasten ( mogelijk buren winkeliers ) die vonden het ook nodig om zich met de zaak te bemoeien.

Waarbij sommige bedreigingen aan mij persoonlijk adres gericht waren. De woorden ‘’ we weten je te vinden ‘’ als je de pand niet snel verlaat lijkt mij niet geheel passend. Het is ongelofelijk dat men zich op deze zwakke manier hebben opgetreden voor winkelwaarde van 34,99 euro. Naast de vervelende klantbeleving is mijn dochter van 2 jaar onnodig benadeeld. Hierdoor bent u voorgoed een goede klant kwijt.

Ik overweeg aangifte te doen omtrent de onregelmatigheden in de winkel. Ik heb de medewerkers gevraagd voor een oplossing. Maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Mijn probleem is niet opgelost na meerdere inspanningen. Daarom vraag ik u vriendelijk om de aankoop ongedaan te maken door het de pop weer terug te nemen en mijn betaalde bedrag te restitueren. Ik zie graag uw reactie met belangstelling tegemoet.

Deze brief ontvangt u zowel per gewone post als per aangetekende post.

J van Rijn

Enige excuses richtig ons is wel op zijn plaats. Naast dat ik te veel kostbare tijd kwijt ben voor iets wat relatief makkelijk op te lossen was heeft mijn dochter 4 dagen na haar verjaardag geen pop. De onregelmatigheden vanuit het personeel ( LEES Letterlijk uitschelden, beschuldigen en bedreigen ) was nergens voor nodig. De oplossing is het proces veranderen. Zorgen dat de klant de factuur ten alle tijden gemaild krijgt. Waardoor de klanten minder moeite hoeven te doen. En daarnaast de medewerkers een cursus klantbediening geven. Dat hebben ze in desbetreffende winkel hard nodig.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)
Alle klachten die gemeld zijn door