Klacht: gebrek kwaliteit advies

op 04 februari 2019 over Balanshuis in de categorie Installatiebedrijven

Wij hebben Balanshuis ingehuurd om ons huis energieneutraler te maken met minder energie verbruik. we hebben op hun advies enkele interventies gepleegd: nieuw hr glas, tochtstrips en bodemisolatie.

Dit heeft ons bijna tienduizend euro gekost en het proces ging ook erg moeizaam, slechte communicatie over afspraken, het raamhout is niet goed gecontroleerd, voor het nieuwe glas erin ging, verkeerde glas geplaatst etc. waardoor het project uiteindelijk een half jaar later pas klaar was.

Ik heb inmiddels naar het gasverbruik gekeken. Dit omdat het nu ruim een jaar geleden is dat de bodemisolatie is aangebracht. En ook het hr glas zit er nu geruime tijd in. Helaas is het gasverbruik niet significant gedaald.

De grote oorzaak is denk ik dat allen bodemisolatie, zeker bij vloerverwarming niet voldoende is.

We hebben balanshuis specifiek gevraagd om het huis een stuk beter geïsoleerd te maken, nu zitten we met halfslachtige maatregelen die andere maatregelen in de weg zitten. Het laatste advies dat ik van een bedrijf heb gekregen van namelijk om de isoparels van balanshuis op de vloer verwijderen, bodemfolie erin en dan thermokussens!

Ik moet zeggen dat dat is wat buitengewoon frustrerend vind en bovendien zonde van alle tijd, materiaal, energie en geld hierin geïnvesteerd.

Zoals de zaken er nu voorstaan, is mijn verzoek dat de isoparels verwijderd worden en wij ons geld terug krijgen. Of dat we op een andere manier gecompenseerd worden voor dit deel van het project.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Balanshuis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door williebam