Klacht: Bagage mocht niet mee in het ruim & geboekte taxi bleek veel duurder

op 23 februari 2018 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

op 17-02-2018 vlogen mijn vriend en ik van Brussel naar Malta met Ryanair.. Van te voren heb ik contact gehad met Ryanair over onze bagage. Ons werd door een medewerker van de klantenservice verteld dat als wij boekten met prioriteit, ons handbagage koffer in het ruim mee mocht (en dus ook onze duren producten). Eenmaal op de luchthaven willen we ons koffer afgeven, word ons doodleuk verteld dat ons koffer absoluut niet mee mag, en wij het bij de gate opnieuw moeten proberen. Hier gingen wij niet akkoord mee, en dus ook het verhaal van de klantenservice uitgelegd. Mevrouw zei dat ons koffer wel mee mocht in het ruim tegen een meerprijs van €80,-(!) euro. Dit vonden we een beetje te gek.. Bij de douane werd meteen al ons dure producten uit het koffer gehaald en zonder pardon weg gegooid. (alles met een waarde van omgerekend €250,-). Fijn begin van onze vakantie natuurlijk.. We hebben letterlijk alles opnieuw moeten aanschaffen, maar dit is niet professioneel afgehandeld. Bij de gate aangekomen werd ons koffer bijna letterlijk uit handen getrokken en in het ruim geduwd.. Dit is geen normale gang van zaken.. In Malta aangekomen bleek onze geboekte transfer ook nog vele malen duurder te zijn dan dat we geboekt & betaald hadden en moesten we bijbetalen (heen & terug).. Op de terugweg kwam de taxi zelfs 1,5 uur te laat!

Ik wil graag een gepaste oplossing, Ryanair moet in het vervolg veel duidelijker zijn wat betreft antwoorden geven.. Ook de taxi verwees ons door naar Ryanair omdat we via Ryanair geboekt hadden.. Een bijdrage aan de gemaakte kosten zijn dan ook gewenst want dit is totaal niet fijn.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door swx96