Klacht: Autoweek abonnement loopt gewoon door ondanks opzegging

op 08 juli 2016 over Sanoma in de categorie Media

Ik heb onlangs een proef abonnement op Autoweek genomen van vier weken. Ik ontving op 20 mei een bevestigingsmail van “Autoweek” (zowel in de adresbalk, als qua ondertekening is dat de afzender). Ik heb daarbij direct op de bevestigingsmail geantwoord met de volgende tekst:

“Beste Autoweek,

Hartelijk dank voor de e-mail. Ik wil graag mijn abonnement per direct tegen het einde van de gratis proefperiode van een maand opzeggen. Voor alle duidelijkheid: de gratis maand ontvang ik graag, maar ik wil eerst kijken hoe het bevalt en er dan niet meteen aan vast zitten.

Ik trek daarmee ook mijn incassomachtiging in voor de periode die na deze gratis maand ligt.

Hartelijk dank!

[ondertekening]”

Voor alle duidelijkheid: ik reageerde hiermee op een e-mail met als afzender “Autoweek” en bijvoorbeeld niet “no reply Autoweek”. De e-mail is ook ondertekend met “Autoweek” en de e-mail vermeldt niet dat ik niet op dat e-mail adres kan reageren. Ik ontving na mijn antwoord op die mail ook geen bericht dat ik had gereageerd op een e-mailadres waar dat niet op kon. Pas nu ik het emailadres bekijk zie ik dat dit een no reply adres is. Ik kijk daar nu naar, omdat ik nu zie dat er toch een bedrag van mijn rekening is afgeschreven.

Ik heb net deze situatie uitgelegd aan uw uiterst onvriendelijke klantmedewerker “Paul”, die mij zijn achternaam niet wil geven. Die lacht mij tot twee keer toe uit en geeft aan dat ik op moet schieten omdat er meer mensen in de wacht staan. Voor de goede orde: het hele gesprek heeft inclusief zeker een paar minuten voor mij wachten nog geen 12 minuten geduurd.

Ik ben niet gediend van deze behandeling door “Paul”. Al zou Sanoma vinden dat mijn vraag / klacht niet terecht is, dan nog kunnen haar medewerkers hun klanten eenvoudigweg niet uitlachen aan de telefoon en met volstrekt onduidelijke aanwijzingen over uw website proberen af te schepen.

Ik heb het geincasseerde bedrag teruggeboekt. Desgewenst stuur ik nog kopie van mijn bericht van 20 mei 2016, 09:22 uur, waarmee ik per einde proefperiode heb opgezegd.

Ik ga er vanuit dat Sanoma streeft naar tevreden klanten (zeker in een tijd waarin drukwerk op zijn retour is) en dat de door Sanoma geschapen onduidelijkheid over het niet kunnen reageren op de bevestigings e-mail niet voor mijn rekening.

Ik ontvang graag ebevestiging dat het abonnement opgezegd is per einde van de proefperiode en dat ik nadien niets verschuldigd ben.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sanoma over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanoma

Heeft op 08 juli 2016 om 13:55 geantwoord

Beste meneer Kolkman,

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij adviseren altijd, om het abonnement telefonisch op te zeggen. Op deze manier ontvang je binnen 24 uur een bevestiging van de opzegging. Zonder een bevestiging, is het abonnement ook niet opgezegd. Echter hebben wij bij hoge uitzondering het abonnement nu per direct stop gezet, zonder enkele kosten.

Sanoma Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door MauritsK