Klacht: Automatische verlenging ondanks opzeggen binnen 14 dagen proeftermijn

op 20 december 2012 over Usenet in de categorie Internet Diensten

Problemen met Usenet. Nog voor het verlopen van de 14 dagen proefperiode heb ik de account opgezegd, omdat ik niet tevreden was over de data volume die beschikbaar werd gesteld.

Ondanks mij voortijdige opzegging, is er toch automatisch een bedrag van €99,96 van mijn rekening afgeboekt. Dit voor een abonnement van 1 jaar.

Hiervoor heb ik geen toestemming gegeven. Na een klacht aan usenet.nl via de klantenservice en het storneren van het bedrag door mijn bank, kreeg ik een reactie van usenet. Hierin vermelden zij dat ik geen opzegging heb gedaan en beschrijven zij de handelingen voor correcte opzegging. Deze handelingen heb ik in eerste instantie precies zo gedaan.

Het viel mij al op dat ik hierover geen bevestiging ontvangen had. Toen ik opnieuw probeerde in te loggen op de account bleek dit niet meer mogelijk. Voor mij een bevestiging van een juiste opzegging.

Vandaag heb ik wederom een reactie email naar usenet gestuurd, waarin ik duidelijk heb aangegeven dat ik wettelijke stappen zal ondernemen als blijkt dat usenet door gaat met deze praktijken.

Ik lees ook over wetgeving dat contracten niet stilzwijgendd verlengd mogen worden.

Ik deel de mening dat het schandalig is dat deze Marco Carlini en z’n Usenet zo tewerk mag gaan.

Gewenste oplossing:

Terugtrekken van betalingseisen van Usenet. Erkenning onder incassobureau dat we temaken hebben met een bedrijf met de verkeerde bedoelingen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kdevries