Klacht: Automatische opzegging zorgt voor hoge kosten

op 18 mei 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Beste Oxxio, Na verkoop van mijn woning is mijn contact bij Oxxio opgezegd. Niet door mij in persoon, want ik wil graag klant blijven op mijn nieuwe adres. Echter ik krijg een mail met vermelding van een hoge boete en krijg ik mijn bonus niet omdat ik niet het contractjaar vol maak. De collega op de chat gaf aan dat hij hier niks aan kan veranderen.

Als mijn contract wordt verhuist naar mijn nieuwe adres, ik geen boete hoef te betalen en ik gewoon de bonus krijg omdat ik mijn jaarcontract afmaak op een ander adres.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste heer,Wat vervelend dat het zo gelopen is. Ik zie inderdaad dat de levering op het oude adres is gestopt, omdat de nieuwe bewoners zelf al een nieuw contract hadden afgesloten op het adres waardoor wij noodgedwongen moesten stoppen met leveren. We hebben eerder ook geen verhuisbericht van u ontvangen.Maar ik ga dit uiteraard voor u recht laten zetten. Wel hoor ik graag nog van u wanneer de levering mag starten op het nieuwe adres. Is dit zo snel mogelijk of is dit een datum in de toekomst? Daarna kunnen we de opzegboete kwijtschelden en de cashback zal dan ook gewoon weer actief worden.Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht Maandg

4 maanden geleden - Beste Mitchel,Bedankt voor je reactie. Ik wil graag z.s.m. over naar Oxxio, mijn vriendin heeft een lopend contact bij Greenchoice waar ze weg kan, willen jullie die opzeggen?Met vriendelijke groet, Manuel

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 26 mei 2020 om 12:13 geantwoord

Beste Manuel,

We gaan binnen twee dagen starten op het adres. Er zal een bevestiging per mail worden gestuurd. We voeren daarna het oorspronkelijke contract weer op, zodat vanaf de start van de levering gerekend wordt met de tarieven die je voorheen op het oude adres ook had. Het termijnbedrag is hetzelfde gebleven, in de Oxxio app kan binnenkort het verbruik weer bijgehouden worden om zo het termijnbedrag naar eigen inzicht weer te kunnen aanpassen.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb kunnen helpen.

Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Maandg