Klacht: Onterecht moeten betalen na het niet kunnen programmeren afstandsbediening

user-1142538 op 04 maart 2016 over Autobedrijf Noordegraaf in de categorie Autodealers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een maand geleden een andere auto gekocht bij Ford garage Noordegraaf in Goor.
Deze auto heeft net als vele andere auto`s een afstandsbediening om de deuren te openen en te sluiten.
Nu heb ik van een collega een splinter nieuwe afstandsbediening gekregen omdat hij met zijn auto een ongeluk had gehad en zijn auto total loss was.
Dus ik blij met deze nieuwe afstandsbediening naar Noordegraaf in Hengelo om de afstandsbediening te laten programmeren.
Een stift (de sleutel voor in het slot) ging €19.95,- kosten en het programmeren €39.95,-
Oke geen probleem, nog stukken voordeliger dan helemaal een nieuwe afstandsbediening.
En dan had mijn vrouw ook meteen een afstandsbediening ipv alleen de sleutel.
Op de dag van afspraak meld ik mij aan de balie van de Ford garage en de man gaat met de sleutel aan de gang.
Na tien minuten komt de man terug en verteld mij dat het niet gelukt was.
Of de afstandsbediening was al eens geprogrammeerd of hij was niet compatibel met de auto.
Maar de sleutel kon ik wel gewoon gebruiken om de deuren te openen en de auto te starten.
Dit hadden ze mij van te voren niet verteld dat het ook wel eens niet zou kunnen lukken.
Ik was er vanuit gegaan dat ze deze afstandsbediening wel even met hun computer konden programmeren.
Oke balen maar is niet anders.
Dat is dan €39.95,- zegt de man.
Ik sta daar met mijn oren te klapperen,
Dus ik zeg nog, maar het is toch niet gelukt ?
Ja maar toch moest ik betalen.
Ik heb met een rot gevoel in mijn maag betaald en ben door gereden naar een andere garage om de hoek die ook afstandsbedieningen kon programmeren.
Heb de man verteld wat ik van plan was maar niets verteld over het voorval bij Ford garage Noordegraaf.
De man knoeit ongeveer 20 tot 30 minuten met de auto maar ook hij komt tot de conclusie dat het niet lukt.
Op de vraag wat het mij ging kosten zei hij gewoon, service van de zaak.
Met dit verhaal heb ik een email gestuurd naar Ford garage Noordegraaf en zij komen nu met een voorstel van een onderhoudsbon van €39.95.- te besteden bij Noordegraaf in Goor.
Maar dit wil ik niet en heb ik afgewezen omdat ik ook niet met bonnen heb betaald en Goor te ver weg is om de auto eventjes heen te doen voor onderhoud.
Ik wil gewoon mijn geld terug voor het niet kunnen programmeren van de afstandsbediening.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn geld terug krijg ipv onderhoudbon

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - .

Alle klachten die gemeld zijn door