Klacht: Conflict over uitvoeringen rekeningen en mankementen Opel corsa

op 30 mei 2012 over Autobedrijf J. Bijlsma Bolward in de categorie Autodealers

De problemen met de Opel C zijn begonnen eind 2010/2011. Vanuit mijn werk in Leeuwarden start ik de auto en rijd weg. De auto slaat af na ongeveer 40 meter en wil niet meer starten. De A.N.W.B gebeld,deze kan het mankement niet verhelpen en maakt een noodoplossing er wordt een rode draad vanaf een pomp via de achterbank gebracht naar de aansteker, op deze manier start de auto weer. Ik moet er wel zo snel mogelijk mee naar de garage en dat doe ik. Het probleem volgens Dhr B zou het aan een relais liggen en deze wordt vervangen het gaat een tijdje goed en daarna krijg ik weer meerdere malen dezelfde startproblemen het mankement ligt nu aan een verbinding van een relais naar het dashboard hier zit een defect in en dat wordt gemaakt.Inmiddels zijn we 2011, 03-03-2011, De auto gaat voor de keuring en een grote beurt kosten,Euro,800.92. Op 26-06-2011 krijg ik weer dezelfde problemen, motor slaat niet aan kostten Euro,383,63.Op 20-09-2011 gaat de auto weer naar de garage met dezelfde problemen De auto start niet en ik rijd samen met de A.N.W.B. naar autobedrijf B. De Mhr van de A.N.W.B. hoor ik zeggen dat het een kleinigheidje is van een Euro,40.00, maar ik krijg een rekening, 507,93 een nieuwe spanrol multi-v en een Dynamo zijn er o.a. ingekomen.We zijn inmiddels 2012. De auto start wel maar houdt nu tijdens het rijden in, alle lampjes gaan branden en ik kom stil te staan langs de kant van de weg.Ik doe de motor uit tel vervolgens tot 10 en de auto start weer, ik kan weer verder rijden maar een vertrouwd en veilig gevoel geeft mij dit niet. Meerdere keren meldt ik dit bij Dhr B hij zegt dit probleem ook niet te weten en vraagt een bedrijf in elektronica in Oudehaske om advies en reperatie(de auto is hier eerder geweest met problemen rondom elektronica. Er worden 4 nieuwe verstuivers ingebracht zonder het dit met mij te overleggen. Dhr B belt mij op mijn werk met de mededeling dat er 4 verstuivers zijn ingekomen van ongeveer 300,00 pst. Ik krijg een rekening van Euro, 1530,27(ik heb een mondelinge afspraak om dit bedrag in termijnen te betalen). Maar het mankement is niet verholpen en zo onderhand ben ik gestrest en mijn portomonee is leeg geraakt. Ik vraag aan de zoon van Ba is deze auto dit allemaal wel waard? De auto is 9 jaar oud en mankeert om de haverklap iets. Er wordt geantwoord met, “ja,het blijven altijd auto’s en daar mankeert wel eens wat aan, als dit probleem opgelost wordt kan ik er weer een lange tijd in rijden”. Maar het mankement is nog steeds niet verholpen. Ik meld me weer bij Dhr B, de auto gaat weer naar het bedrijf in Oudehaske en er wordt een nieuwe brandstofpomp ingezet ook deze keer bracht Dhr B dit als mededeling en de pomp is zonder overleg er ingezet en nog steeds ben ik niet van de problemen af. Ik ga weer naar Dhr B ik kan meteen komen en hij gaat de auto weer uitlezen hij belt meteen weer naar het bedrijf in Oudehaske, de auto zal daar een week moeten zijn zodat er door hun in kan gereden worden zodat zij de problemen zelf kunnen ondervinden. Als Dhr B zijn telefoon neer legt zeg ik. “dat ik dit niet wil de auto is daar nu meerder malen geweest het heeft mij alleen maar rekeningen opgeleverd en het probleem is niet verholpen ik spreek af dat ik erover na moet denken. Eenmaal thuis zoek ik alle rekeningen die ik nog heb vanaf 2011 en 2012 op. Ik kom op een bedrag van Euro 3461,38. (Intussentijd 16-05-2012 is de auto weer voor de keuring en een kleine beurt geweest de rekening is Euro, 145,95). Mijn besluit staat vast ik wil geen kosten meer aan de auto. Samen met mijn familie bespreek ik mijn problemen rondom de auto en met hun financiele steun kan ik een nieuwe Tayota Aygo kopen en de Opel Corsa inruilen.
Mijn verhaal is nog niet afgelopen op advies van de consu-wijzer heb ik de Dhr B gevraagd een gesprek te willen over de manier van zijn handelen, de vele rekeningen en dat ik vind geen goed informatie te hebben gekregen. Dhr B ontkent en zegt het wel met mij te hebben overlegt, het is zijn woord tegen de mijne. Tenslotte is mijn vraag aan hem om mij financieël tegemoet te komen, dit wil Dhr B niet, wel kan ik van hem een andere 2e hands auto krijgen maar daar heb ik helemaal geen zin in, mijn vertrouwen in hem is allang beschaamd (Tijdens dit gesprek werd ik ondersteunt door mijn zwager Dhr de Vreeze). Het gesprek heeft mij niets opgeleverd ik moet nu nog een bedrag betalen van Euro 280. van het bedrag Euro 1530,27. en de rekening van Euro 145,95 Keuring en kleine beurt.
Maar tot mijn allergrootste schrik vind ik vanmiddag 26-05- 2012 weer een rekening van autbedrijf J. B met maar liefst een bedrag van Euro 978,48.
Overstuur, scheldend en vol met emotie bel ik Dhr B op en zeg hem dit niet te willen betalen.

Conclusie; Ik betaal een vermogen aan rekeningen en nog steeds is het mankement niet opgelost!!!!

Ik ben tevreden met de afbetaling van het bedrag van Euro,1530,27 waarvan ik nog Euro 280 moet betalen.
en van de rekening keuring met kleine beurt Euro 145,95.

Ik ga niet akkoord met een rekening die ik achteraf nog krijg van Euro 978,48

Alle klachten die gemeld zijn door Tayotaaygo