Klacht: 3 maanden motor garantie

op 13 maart 2017 over Auto Overveen BV in de categorie Autodealers

Op 2 maart hebben we een peugeot 5008 diesel uit 2010 gekocht voor €8950 bij Autbedrijf Overveen en €350 betaald voor wat extra\\\’s zoals 3 maanden motor garantie. Overveen zit in Badhoevedorp en zelf woon ik in Eindhoven.
Omdat met naar huis rijden de auto niet erg doortrok heb ik een afspraak gemaakt met mijn garage voor een grote beurt, ik dacht dat het misschien aan de filters lag. Mijn garage heeft een diagnose gemaakt en nu bleek dat de turbo kapot is. ik met Overveen gebeld en die zeggen dat de diagnose bij mijn garage geen optie is en dat ik dit bij hun moet laten doen. Het is sowieso al een slechte zaak als er een auto van bijna €9000 wordt verkocht met een defecte turbo. Ik woon in Eindhoven en het is niet niks om even op en neer te rijden naar Badhoevedorp voor een diagnose, maar dit was niet ter sprake bij hun. Hun bedoeling was om daar heen te rijden, de diagnose te maken en dan een afspraak te maken voor de reparatie. Voor de reparatie moet ik hem dan brengen, zelf vervoer terug regelen(trein) en dan later in de week weer op te halen, weer zelf vervoer regelen. Ik wilde dat mijn garage door de telefoon kon uitleggen wat er aan de hand was maar daar wilde ze bij Overveen niks van weten. De diagnose wordt gemaakt met een uitleescomputer en die is bij iedereen gelijk dus waarom moeilijk doen, maakt voor mij een rit naar Badhoevedorp overbodig. Ook ben ik bang dat als ik nu naar toe ga dat ik te horen krijg dat omdat ik elders een diagnose heb gemaakt de garantie is vervallen en dat ik het zelf moet gaan betalen.

Ik ben tevreden als men de diagnose van mijn eigen garage aan willen nemen zodat ik niet daarvoor naar Badhoevedorp te rijden en dan een afspraak te maken voor reparatie + dat het geheel onder de garantie blijft.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Auto Overveen BV

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Auto Overveen BV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peer Swinkels