Mijn Klacht:
3 weken geleden heb ik mijn Renault Twingo naar Matter Steenwijk gebracht, om mijn weerstand van mijn auto te vervangen. Ik heb de auto kant en klaar aangeleverd, alle Dashboard delen heb ik verwijderd en de oude weerstand zelfs al uit gehaald. Ik heb ze gevraagd de weerstand te vervangen en meer niet, ik zou alle Dashboard delen zelf weer terug monteren omdat ik wat delen wou gaan wrappen.
Een dag later kreeg ik een telefoontje dat mijn kachelmotor ook stuk is en dat die ook vervangen moet worden. Hier heb ik akkoord voor gegeven. Twee dagen later kon ik mijn auto weer ophalen, de kosten waren €634,71 hier schrok ik enorm van en protesteerde tegen de kosten. Ze hebben een volledige reparatie aan mij gefactureerd, de zelfde uren als ze zelf alle onderdelen moesten demonteren en weer monteren. Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn, de eigenaar weigerde direct om zijn fout toe te geven en was meteen onvriendelijk en onwillens. Ik heb de factuur niet betaald en ben naar huis gegaan.
na flink wat e-mailtjes heeft hij zijn fout toegegeven en heeft twee werkuren van de factuur gehaald, ik heb mijn auto meteen opgehaald en de oude onderdelen mee retour gevraagd. Direct na het ophalen merkte ik dat mijn kachelmotorventilatie systeem niet goed werkte, nog in de auto belde ik Matter op en kreeg meteen de eigenaar aan de lijn, ik gaf aan dat het niet goed was en hij vertelde dat hij na het weekend er op zou reageren. Dat zelfde weekend heb ik mijn kachelmotor voor de zekerheid laten na kijken door een professional, tot mijn schrik bleek de kachelmotor het nog perfect te doen.
Maandag heb ik er helaas zelf achter aan moeten bellen. De eigenaar gaf aan mij niet te woord te willen staan en ik zou horen van zijn advocaat. Hier keek ik enorm van op, dat een garage zo onprofessioneel kan zijn. Een aantal dagen later kreeg ik een bericht van zijn advocaat, dat zijn cliënt nergens aan mee wil werken en niks fout heeft gedaan. Hij wou geen garantie verlenen en of commentaar te willen geven omtrent de kachelmotor die niet defect blijkt te zijn. Volgens de eigenaar heb ik gevraagd dat ze mijn kachelmotor moesten repareren, ik had niet gevraagd om een werkende kachelsysteem.
Ik heb matter regelmatig gebeld en veelvuldig gemaild, maar nergens reactie op. Alleen dreigementen met juridische en of persoonlijke maatregelen ( moet ik dit zien als een fysiek dreigement ) de eigenaar van de garage woont toevallig bij mij in het dorp, en zit in de plaatselijke belang. Ik vrees dat hij mij nu zwart gaat maken in en rondom het dorp, ik vind dit toch wel eng en zorgwekkend van een grote autobedrijf. Ook gaf hij aan “zijn eigen versie van het verhaal” online te zetten.
Gelukkig heb ik alles zwart op wit staan, en heb van bijna alle telefoon gesprekken geluidsopnamen, hier ben ik erg blij mee zodat de ze niet met leugens kunnen komen. Mijn advies is: trap er niet in! Internet staat vol met klachten over deze garage, dat heb ik gelukkig altijd nog als back up.
Ga niet met deze mensen in zee, er zijn betere garages in de buurt.
Gewenste Oplossing:
Ik ben pas tevreden als matter mij de kosten van de kachelmotor terug betaald. OF mijn oude werkende kachelmotor terug plaatst en geld terug geeft. Ik hoef niks meer met dit bedrijf te maken te hebben
