Klacht: “Auping kwaliteit” (…..)

op 04 februari 2014 over Auping in de categorie Bedden

Ooit had ik het lumineuze idee om nou ’s echt een goed c.q. topbed te kopen. Goede nachtrust is belangrijk tenslotte.
Ten laste van al mijn spaargeld, kocht ik een “Auping Royal cm4” met alles erop en eraan.
Het e.e.a. kostte me ongeveer fl. 7.000,- Niet mals, maar ach, dan heb je ook wat. Dacht ik althans.
Al snel traden er problemen op; vooral met de “klimaatregeling”, maar verder eigenlijk ook met alles wat
maar mogelijk is en/of stuk kan.
Ik zal hier geen opsomming geven (dan wordt het een erg lang verhaal..),
maar het komt erop neer dat er geen jaar voorbij is gegaan zonder problemen.
Zeven jaar (!) lang is er 1 tot 2 keer per jaar een monteur van Auping langs gekomen om de problemen op te lossen/
onderdelen te vervangen etc. Op zich een keurige service natuurlijk, maar ongelooflijk dat dit nodig was.
Het was een kwaliteitsbed toch??
Na 7 jaar en opnieuw een niet functionerende klimaatregeling was ik het helemaal zat en heb ik Auping gevraagd
niet meer te komen.
Nu, de nodige jaren verder, wilde ik “het bed” toch maar als logeerbed gaan gebruiken,
maar de kabel van de handset bleek verrot (….) en blootliggende draden te hebben (wat een kwaliteit nietwaar?).
Mijn vraag hierover aan de klantenservice werd beantwoord met een standaard reactie (“vervelend voor u”) en de
suggestie dat ik een nieuwe afstandsbediening kon kopen bij een dealer.
Tja, een waarlijk “koninklijke service” nietwaar?
Bah. Voor mij in elk geval nooit meer een Auping bed!! Ze doen alsof ze Topbedden fabriceren, maar het tegendeel
is (bij mij) het geval. Een en al ellende met dit bed.

functionerend bed

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Auping over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Auping in behandeling genomen

Auping

Heeft op 11 maart 2014 om 12:50 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Zoals per e-mail aan uw bericht op 3 feb jl. vinden het jammer dat u problemen mocht ondervinden bij het gebruik van uw Auping Royal.

Het is mogelijk om een alternatieve Royal M4 handset na te bestellen bij een van de Auping dealers. Daar de garantietermijn reeds zeer geruime tijd is verstreken, is het niet mogelijk deze kosteloos te vervangen. Mocht u meer informatie wensen, dan kunt u uiteraard terecht bij een van de Auping dealers.

Wij vertrouwen erop dat u op deze wijze wederom kunt genieten van uw Auping Royal.

Klantenservice
Koninklijke Auping bv

Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Auping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 15 maart 2014 om 18:21 geantwoord

Weltrusten Auping...
De "Koninklijke" Auping geeft (voor de tweede keer) een standaard antwoord; 'ze' vinden het jammer en verwijzen
naar de Auping dealers waar ik een vervanging kan aanschaffen.
Ja, de garantietermijn is al lang verstreken, ik weet het.
Maar beste Auping, lees eens goed wat ik heb aangegeven; "er is geen jaar voorbijgegaan zonder problemen". De klimaatregeling werkt ook nog steeds niet.
Ik heb sterk het vermoeden en gevoel dat ik een proefkonijn (-slaper) ben geweest die dit bed heeft gekocht toen het nog maar net op de markt was gebracht en blijkbaar nog vol mankementen zat.
Auping wist dit, want anders begrijp ik niet waarom er 7 jaar lang (elk jaar!) wel een monteur is gekomen
en de onderdelen kosteloos werden vervangen - terwijl er allang geen sprake meer was van garantie.
Waarom deden ze dat anders toen wel?
Ik had gehoopt dat Auping ook nu niet opeens wél over garantie zou beginnen, maar na alle meegemaakte ellende ervoor zou zorgen dat ik "wederom kan genieten van mijn Auping Royal".
Dat is niet het geval. Opgelost is er voor mij dan ook niets. O ja, toch wel: mijn vertrouwen in Auping......
-----------------
Hoezo "Opgelost" ??
Na mijn mail met een vraag en verbazing over de status 'opgelost' die op mijn klacht verscheen, kreeg ik als antwoord van de site "klacht.nl" het volgende antwoord;
"Bedrijven hebben de mogelijkheid om een klacht op opgelost te zetten. Dat mag alleen indien het bedrijf in de oplossing beschrijft, welke inspanning ze geleverd hebben om uw klacht op te lossen."
Tja.... bedrijven weten dit natuurlijk óók en ze hoeven dus alleen maar een antwoord te formuleren (ook al
bevat dit de grootst mogelijke flauwekul en/of een standaard reactie) en er komt een 'trots' groen balkje bij de klacht te staan met "opgelost". Leuk voor de score natuurlijk: kijk eens hoeveel er is opgelost...!
Maar is dat dan ook zo?
Mijns inziens is een klacht pas opgelost wanneer beide partijen tot overeenstemming zijn gekomen. Dat is toch echt iets anders dan het op "opgelost" zetten door het bedrijf zelf. Heel vreemd vind ik dat.
Afijn, weer wat geleerd. Ik weet nu dat het geen enkele zin heeft om hier een klacht te deponeren omdat het
bedrijf/de leverancier over wie de klacht gaat, zelf kan bepalen of de klacht (volgens hen) is opgelost.
De klager heeft hier geen enkele zeggenschap over.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Auping beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Piter