Klacht: Asus Laptops, Windows 10 mismatch software en hardware.

op 25 december 2017 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Heb in november 2016 twee Asus laptops aangeschaft bij BCC Buitenveldert, Amsterdam.

Vanaf het eerste gebruik crasht beide laptops meerdere keren per dag.

Heb BCC tot drie keer toe in de gelegenheid gesteld om deze te herstellen. (Twee keer ter reparatie verzonden, een keer heeft het BCC personeel software technische aanpassingen gedaan. Zij waren ervan overtuigd het probleem te kunnen oplossen en gaven aan dat reparatie geen zin heeft omdat het een mismatch is tussen software en hardware, desondanks ik aandrong deze opsturen naar de reparateur!)
De software technische gedeelte duurde ongeveer 45 – 60 minuten.

De reparateur zegt niets te kunnen vinden maar de klachten blijven aanhouden en nemen nu ook andere vormen aan.

Ben via Google achter gekomen dat het voor Windows 10 geen onbekend probleem is en het personeel gelijk had betreffende de mismatch.

Heb mij laten informeren door diverse computer reparateurs over dit probleem, het is hun bekend dat de klachten niet op te lossen zijn.

De manager is in mijn optiek zeer onbeschoft, arrogant, vooringenomen en helemaal niet oplossing gericht. Deze persoon vind ik niet geschikt voor de functie. Zijn vocabulaire was beperkt en bleef het woord bizar herhalen.

Hij vond het zo bizar dat beide laptops dezelfde klachten hebben en dat het wel mogelijk is maar zelden.

Waarom is het in mijn geval dan niet mogelijk?

De manager wilt het blijven opsturen naar de reparateur tot dat de klachten gevonden zijn.

Als het op deze manier door gaat is de fabrieksgarantie verlopen.

Deze laptops hebben verborgen gebreken. Heb nooit van de laptops kunnen genieten.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat klachten zoals blauwe schermen (windows stopcodes), spontane verbreking van internet etc. onbekend zijn voor BCC.

Dat ik nu deze stap heb moeten nemen om de klacht openbaar te maken is te danken aan de onwil van de manager.

Afhandeling klacht vind plaats in de filiaal van BCC Amsterdam Noord.

In het filiaal BCC Buitenveldert zet ik geen voet meer, ik laat mij niet voor de tweede keer op deze manier bejegenen.

De klacht wordt afgehandeld beschouwt bij een volledige teruggave aankoopsom.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Herten Jachtseizoen