Klacht: Astronomische kosten Buitenland….

op 08 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb voor mijn zoon een abonnement bij simpel. Nu zijn wij op vakantie in het buitenland en blijkt mijn zoon aan z’n plafond te zitten qua data…da’s allemaal nog heel gewoon. Omdat mijn andere zoon (prepaid) eerder voor de vakantie een buitenland bundel kreeg van €20,- krijgt ook de (Simpel) zoon deze € 20,- extra. Ik dus zijn plafond verhoogt van € 10,- naar € 30,-
Na pak m beet 4 uur komt de (simpel) zoon naar mij toe met de mededeling dat hij wéér aan z’n plafond zit….????

Vanochtend gebeld met een zeer vriendelijke medewerkster van Simpel die mij wist te vertellen dat mijn zoon idd 133 MB heeft verbruikt…voor € 19,95,-!!!!! (één filmpje op youtube is al veel meer dan 133 mb)
Ja, wat het valt allemaal buiten zijn bundel vertelde ze mij!

op mijn vraag wat dan nu de oplossing is kon zij mij niet echt een antwoord geven. Bundel permantent verhogen (zodat ik maandelijks veel meer betaal) maar dat gaat pas in in de volgende maand.
Of zijn plafond weer verhogen…
Een simpele rekensom leert mij dat dat wanneer ik zijn plafond ga verhogen voor 7 dagen, mij dat ruim € 273,- gaat kosten.
Of gewoon 7 dagen wachten tot zijn nieuwe bundel weer ingaat.

Eerlijk is eerlijk…ik heb geen onderzoek gedaan naar providers en buitenland want ik heb ondertussen met 4 providers te maken. Met de 3 andere providers tot op heden totaal geen problemen in het buitenland echter blijkt SIMPEL helemaal géén buitenland bundels of iets dergelijks te hebben!?!?!?!?!?

Met andere woorden, is je binnenbundel op…dan ga je gigantisch betalen en er is Géén andere oplossing.

Mijnsinziens is dit echt een kansloze manier van doen!

Gewenste Oplossing:

Ik vind dat SIMPEL z'n klanten tegemoet zou kunnen komen bij gebrek aan een buitenland regeling.
Ik vind dit zö tegenvallen dat, wanneer SIMPEL niet met een gepaste oplossing komt, ik na de vakantie het nummer van mijn zoon elders ga onderbrengen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 09 augustus 2017 om 14:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Heymel,

Vervelend te horen dat uw zoon problemen heeft ondervonden met het abonnement van Simpel betreft de kosten die gemaakt zijn in het buitenland.

In ons systeem is te zien dat u inmiddels al contact heeft gehad met de klantenservice en heeft gesproken over de buiten de bundel kosten.

Ik heb u geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat.
Daarom wil ik u verzoeken nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice, nummer 088 100 5757 (normaal tarief) om met u te praten om dit voorval op te lossen naar tevredenheid.

Met vriendelijke groet,

Leon

Simpel

Heeft op 15 augustus 2017 om 13:56 geantwoord

Ik heb contact gehad met een medewerker van Simpel en deze deed mij een voorstel van in eerste instantie € 10,- verlaging van mijn aankomende factuur.
Uiteindelijk kon er nog € 5,- bij.
In totaal dus € 15,- korting op mijn volgende factuur.

Ga ik akkoord met de geboden oplossing? Natuurlijk...alle beetjes helpen.
Ben ik het eens met de politie van Simpel? Natuurlijk niet!
veel teveel mensen betalen veel te veel zonder een tegemoetkoming.

Tevens kwam ik er gisteren via klacht.nl achter dat Simpel, bij betalingsachterstanden enzo, zaken doet met Webcasso, en deurwaarder Van den Bergh & Partners.
Ik duik hier nog iets verder in maar als dit echt het geval is zeg ik direct op. WebCasso B.V., DirectPay B.V. en Van den Bergh & Partners zijn boeven. Opererend in grijze gebieden met vorderingen die veelal niet kloppen.
check TROS RADAR en KASSA sites...

Alle klachten die gemeld zijn door variable