Klacht: Asociale buschauffeur (driftkikker)

op 04 mei 2017 over EBS in de categorie Vervoersbedrijven

Beste heer/mevrouw,

Net rond 19:00 uur ben ik van Amsterdam Centraal naar Zeestraat/ Julianaweg centrum Volendam meegereisd met de 316. Ik had een plastic drinkbeker meegenomen die ik in mijn tas had gedaan, want in de bus gelden regels. Bij binnenkomst zei de buschauffeur al dat de drinkbeker in mijn tas moest blijven, en ik hield de plastic drinkbeker in mijn tas. Echter bleef de drinkbeker in mijn tas maar ik nam wel enkele slokjes uit mijn drinkbeker (die overigens bijna leeg was) maar de drinkbeker bleef in mijn tas, (als er per ongeluk wat ijskoffie uit mijn beker was gevallen, viel het in mijn tas). Uiteindelijk was er na 4 slokjes mijn ijskoffie leeg (zo weinig zat er in) en nam ik hem netjes mee naar de uitgang om hem vervolgens thuis in de prullenbak te doen. Maar terwijl ik naar de deur liep reed de buschauffeur al agressief naar de halte en toen de bus stil stond hield de buschauffeur de deuren gesloten en schreeuwde dat ik niet meer mee mocht als hij achter het stuur zat. Ik schrok enorm van zijn reactie en uit zelfrespect ben ik netjes naar de buschauffeur gelopen en heb hem verteld dat als er wat uit mijn beker was gevallen de koffie in mijn tas viel. Puntje bij paaltje vind ik dat de buschauffeur ongelofelijk agressief reageerde en dat hij het ook op een normale manier kon vertellen. Deze meneer moet een cursus volgen met: Hoe ga ik om met passagiers. Ik geef toe dat het eigenwijs van mij is om toch stiekem uit mijn (bijna lege) beker te drinken maar de manier hoe de buschauffeur met mij omging vond ik heel overdreven en ik vond hem zeer agressief. Als ik iemand zou discrimineren of een mes had getrokken of een mede passagier lastig had gevallen was het een ander verhaal geweest. Maar hoe deze man met mij omging vond ik wel heel erg overdreven.

Een nette mail met excuses.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EBS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over EBS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sophie 8