Klacht: artikel niet bezorgd

op 30 maart 2020 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Goed, als nieuwe klant bij Otto heb ik mij netjes aangemeld. Alle gevraagde gegevens ingevuld. Een product (scheerapparaat) uitgezocht en betaald. Het product werd verstuurd, maar halverwege om onduidelijk redenen weer terugggehaald. Zonder enig bericht. Ik moest dat zelf afleiden uit de TrackTrace-informatie van post.nl.
Gebeld met de klantenservice. Die zei dat ik niet bekend stond op het opgegeven adres (ik woon er al 32 jaar!). En dat het geld pas na drie dagen op hun rekening stond! (En dan te bedenken dat wij leven in een tijd dat een Tikkie binnen een paar seconden overgeboekt is.).
Vervolgens werd mij gevraagd of ik een copie van mijn identiteitsbewijs wilde mailen en een bewijs van inschrijving van de gemeente. Het gaat verdorie toch niet om een kilo verrijkt uranium of zo?
Wat een flauwekul allemaal. Ik heb al bij heel wat webshop spullen gekocht, maar dit nog nooit meegemaakt. Geld weg en geen product. Voor mij geen Otto meer!

Excuses, op korte termijn het product in huis en compensatie voor mijn tijd en frustratie.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 30 maart 2020 om 14:32 geantwoord

Onze klantenservice heeft contact gehad met de klant, op de eerste plaats onze excuses aangeboden. Wij zien dat er bij PostNL pakketten, zijn pakket geweigerd is door klant. Klant geeft aan dat ze het pakket niet aangeboden hebben. Wij hebben het artikel opnieuw besteld en blijven het volgen tot dat het naar wens bezorgd wordt.
Klantenservice, heeft een afspraak met de klant gemaakt dat wij het blijven volgen tot dat het naar wens bezorgd is. Klant heeft aangegeven daar mee akkoord te gaan.

Met vriendelijk groet

Otto klantenservice

Otto klantenservice.

Heeft op 30 maart 2020 om 15:01 geantwoord

Het is pas opgelost als ik mijn bestelling in huis heb. En volgens de track&tracé gegtvtns is het pakket onderweg teruggeroepen door Otto, omdat ik niet op het verzendadres bekend zou zijn. Otto, in casu de afdeling order-acceptatie) wil niet bekend maken hoe ze aan deze informatie zijn gekomen. En er is ook geen enkele vorm van compensatie voorgesteld. Dus ik ben niet tevreden.

Bericht van OTTO

7 maanden geleden - Klanten service heeft geprobeerd te bellen helaas kregen wij geen contact. De klantenservice heeft de klant een e-mail gestuurd en gevraagd dat hat naar wens geleverd is. Klant geeft aan dat het naar wens bezorgd is en dat het scheerapparaat goed scheert. Als compensatie hebben wij de klant 10% korting gegeven op het scheerapparaat.Met vriendelijke groet OTTO Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Rano52