Klacht: Art. 1 Grondwet: Primark discrimineert op geslacht.

op 18 januari 2014 over Primark in de categorie Kledingwinkels

Primark maakt zich schuldig aan de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen. Ik ben uit winkelen met mijn vriendin, en word na lang in een rij staan geweigerd bij de gang naar de pashokjes vanwege, en ik citeer:”de privacy van de dames”. In principe zinloos, want die hokjes hebben gewoon gordijnen. Maar goed, als ze voor scheiding willen gaan door aparte pas hokjes, prima. Dus ik sta daar te wachten (in grote drukte, geen zitplaats en eigenlijk ook geen ruimte om staand te wachten), vang ik ineens op van die medewerker tegen een vrouw die vond dat ze te lang moest wachten dat vrouwen wel op de mannenafdeling mogen passen (in elk geval tijdens de drukte). Toen sloeg bij mij de bliksem in. De privacy van de dames is van groot belang maar met die van mannen kunnen we wel compromissen sluiten? Waarom is dat? Wilt u impliceren dat mannen per definitie gluurders zijn, Primark? Of hebben mannen gewoon minder rechten? U behandelt ons wel anders dan vrouwen.

Afzien van het discriminatoir beleid en een formeel excuus. Ik houd me aanbevolen voor correspondentie.

Primark

Heeft op 20 februari 2014 om 14:59 geantwoord

Klant heeft per email reactie ontvangen

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Primark in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Primark een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door GroningseJurist