Klacht: Arrogantie en niet serieus genomen worden

m.bruins op 20 december 2019 over Aldi in de categorie Supermarkten

Goedemiddag, ik heb een klacht over de Aldi aan de hoge Dries in Apeldoorn en het hoofdkantoor. Na de klacht te willen indienen bij het hoofdkantoor wil ik daar ook een klacht over indienen. Dit is de eerste keer dat ik bij de Aldi aan de hoge Dries kom. Andere filiaal in Apeldoorn kom ik wel vaker, vriendelijk personeel. De situatie: ik loop met mijn zoontje van net 3 jaar in de winkel. Hij wil een broodje en die krijgt hij in de winkel. Het broodje gaat door midden en de andere helft gaat weer in het zakje. 5 minuten later komt er een medewerker naar mij toe en zegt:”je kind heeft een broodje uit de winkel hè? Dat mag hier niet want het wordt vaak expres of niet expres niet betaald.” Ik laat haar zien dat de andere helft gewoon in het mandje zit. Maar dat mag ook geeft zij aan. Ze zegt:”begrijp je mij?” Ik zeg dat ik dat niet doe. Medewerkster loopt weg en vanaf een meter of 5 weg zegt ze met een harde stem “ of je het nou begrijpt of niet, dit zijn de regels”. Ik stond perplex. Word ik nu beschuldigd? En waarom die arrogante toon? Het zat me niet lekker en heb het hoofdkantoor gebeld, die vertel ik hetzelfde verhaal als hierboven en zegt: “ ik wil eerst het filiaal spreken voordat ik met u in discussie ga” hierop reageerde ik met hoe bedoelt u in discussie? Ze zegt: “ ik snap de medewerker, als ik met mijn kinderen in de winkel loop zou ik ze nooit wat te eten geven uit de winkel”
Inderdaad dat had ze niet moeten zeggen. Wie is zij om te zeggen wat normaal is? Wat hoort? Het interesseert mij niet wat zij met haar kinderen doet. Het enige wat ik wil weten, WAT zijn de regels hierover? Ze had mij serieus kunnen nemen. En daarnaast is de bejegening niet echt optimaal. Ten eerste de arrogante houding verbaal en non-verbaal van de winkelmedewerkster naar mij toe en ten tweede de dame van het hoofdkantoor. Misschien een cursus communicatie mbt klachten volgen?

Gesprek met winkelmedewerkster en de medewerkster die ik aan de telefoon had.
Fruitbak neerzetten ook een top idee net als de Lidl en de AH :)
Maar belangrijkste en duidelijkste is denk ik wel dat hier geen sprake van enige vorm van klantvriendelijkheid.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Aldi

Heeft op 09 februari 2021 om 14:23 geantwoord

Beste klant,

ALDI is sinds september 2020 actief op Klacht.nl. De klacht die u hier hebt ingediend, is gedateerd of via een ander kanaal opgelost. Wij zullen deze klacht daarom afsluiten en als opgelost beschouwen. Mocht u nog vragen hebben of verder geholpen willen worden met uw klacht, neem dan contact op via [email protected]

ALDI Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door m.bruins